Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerKommunernes indsatser for at sikre nok pædagoger i vores daginstitutioner2024 Kortlægning af kommunernes indsatser for at styrke rekruttering og fastholdelse Læs mere
Notat Forsøg med målrettede sociale indsatser i dagtilbud2023 Implement Consulting Group har i samarbejde med Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) evalueret 14 kommuners arbejde med at udvikle, beskrive og implementere målrettede sociale indsatser i dagtilbud. I denne rapport præsenteres resultaterne af evalueringen. Læs mere
InspirationsmaterialeInspiration: Målrettede sociale indsatser i dagtilbud2023 Inspirationsmaterialet præsenterer eksempler fra kommuner, der har arbejdet målrettet med en række indsatser i dagtilbud for familier og børn i udsatte positioner eller i risiko for at komme det. Læs mere
MinianalyseRedskaber til tidlig opsporing og screening i dagtilbud2023 Denne minianalyse beskriver kommuners anvendelse af redskaber i arbejdet med børn i udsatte positioner. Læs mere
MinianalyseKommuners samarbejde med grundskoler om udskolings- og vejledningsindsatser2022 Analysen ser på, hvordan ledere af den kommunale ungeindsats (KUI) oplever, at kommunerne prioriterer vejledningsområdet, og hvordan samarbejdet med skolerne om vejledningen af eleverne i udskolingen fungerer. Læs mere
inspirationskatalogHvordan samarbejder grundskoler med erhvervsskoler om undervisningen? 2022 Hvordan giver vi unge i udskolingen mulighed for at prøve sig selv af i en anden kontekst end den, de kender fra grundskolen? Læs mere
RapportSamarbejde om unges overgang til ungdomsuddannelse. Lærere og vejlederes fælles arbejde med vejledning i udskolingen2022 Rapporten viser, hvordan vejledere, lærere og skoleledere i fem kommuner, der prioriterer overgangen til ungdomsuddannelse særligt højt, arbejder med at tilrettelægge og gennemføre vejledningen af eleverne i udskolingen. Læs mere
RapportUdfordringer i understøttelse af børn i udsatte positioner2022 Denne rapport kaster lys over, hvilke udfordringer dagtilbudschefer og chefer for Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR) oplever ift. at understøtte børn i udsatte positioner i almene dagtilbud. Læs mere
RapportKommuners understøttende arbejde med børn i udsatte positioner i dagtilbud2022 I denne rapport kortlægges og beskrives de forskellige former for understøttelse, kommunerne konkret arbejder med for at understøtte børn i udsatte positioner i almene dagtilbud. Læs mere
RedskabPlakat om teams tættere på undervisningen2021 Plakaten illustrerer hoveddimensionerne for udviklingen af teamsamarbejdet. Den kan hænges op på lærerværelset, på gangen eller et tredje sted, hvor inspiration til udvikling af teamsamarbejdet er kærkommen. Læs mere