RapportErhvervsuddannelse for voksne (EUV) som omskoling2022 I denne rapport analyseres omfanget af og mønstre blandt faglærte voksne, der starter på en ny erhvervsuddannelse. Læs mere
RapportEvaluering af AMU-udbydernes arbejde med basale færdigheder2022 I rapporten ser EVA på, hvordan flere AMU-deltagere kan få styrket deres basale færdigheder, herunder gennem deltagelse i forberedende voksenundervisning (FVU) og/eller kurserne AMU-dansk og AMU-matematik. Læs mere
FaktaarkFakta fra evalueringen af gymnasiereformen på de fire gymnasiale ungdomsuddannelser2022 I dette faktaark fremgår udvalgte resultater fra den afsluttende evaluering af gymnasiereformen. Resultaterne er indsamlet i 2021 på tværs af alle fire gymnasiale ungdomsuddannelser. Læs mere
FaktaarkFakta fra evalueringen af gymnasiereformens intention om styrket afklaring og valg af fag2022 I dette faktaark fremgår udvalgte resultater fra den afsluttende evaluering af gymnasiereformen med fokus på elevernes afklaring og valg af fag. Resultaterne er indsamlet i 2021 på tværs af alle fire gymnasiale ungdomsuddannelser. Læs mere
RapportFølgeforskningsprogrammet til gymnasiereformen. Sjette delrapport2022 I denne rapport præsenteres følgeforskningen til gymnasiereformen, som Rambøll og EVA har gennemført på opdrag af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet i perioden 2017-2022. Læs mere
RAPPORTEvaluering af prøver på AMU inden for Handel, Administration, Kommunikation og Ledelse (HAKL)2022 Denne rapport belyser prøver på Handel, Administration, Kommunikation og Ledelse's område (HAKL). HAKL har i alt udviklet omkring 350 prøver, herunder multiple choice-prøver, forløbsprøver og casebaserede prøver. Læs mere
RapportSlutevaluering af projekt om digital dannelse og kompetenceudvikling2019 I denne rapport præsenterer EVA den afsluttende evaluering af Demonstrationsskoleprojektet DiDaK (Digital Dannelse og Kompetenceudvikling), som er gennemført i perioden 2017 til foråret 2019. Læs mere
DialogkortDialogkort om alsidig personlig udvikling2019 Disse dialogkort giver jer spørgsmål, I kan reflektere over, når I vil sætte fokus på børns livsduelighed, engagement og deltagelseskompetence samt gåpåmod . Læs mere
REDSKABRedskab Selvevaluering Skema til handling2019 Som en del af 'Redskab til selvevaluering' af Den styrkede pædagogiske Læreplan findes skemaet 'Skema til handling'. Du kan downloade det direkte her. Læs mere
NotatStore kommunale forskelle i opkvalificering af flygtninge2019 EVA har undersøgt i hvor høj grad kommuner bruger arbejdsmarkedsuddannelser (AMU) til at opkvalificere nyankomne flygtninge, og om der er sammenhæng mellem flygtninges deltagelse i AMU og beskæftigelse. Læs mere