RapportVoksenpædagogiske miljøer på EUV2017 Rapporten beskriver bl.a. skolernes perspektiver på voksenpædagogiske miljøer, hvad der kendetegner disse, og hvad der kendetegner gode voksenpædagogiske miljøer. Læs mere
RapportRKV og afkortning på euv - Evaluering af erhvervsuddannelse for voksne (euv). Baggrundsrapport 22017 Rapporten giver en status på arbejdet med realkompetencevurderingerne siden indførelsen af reformen i august 2015. Læs mere
RapportTilgang til og frafald fra euv - Evaluering af erhvervsuddannelse for voksne. Baggrundsrapport 12017 Baggrundsrapport gives en oversigt over aktiviteten – målt som tilgangen – på euv i de første to skoleår, 2015/2016 og 2016/2017, set i forhold til tilgangen i de foregående fem skoleår på eud for personer på 25 år og derover. Læs mere
RapportEvaluering af erhvervsuddannelse for voksne (EUV) - Hovedrapport2017 Rapporten giver et overblik over hovedresultaterne i en evaluering, hvor EVA har fulgt de første år med erhvervsuddannelsen for voksne (EUV). Læs mere
NOTATEvaluering af friinstitutionsforsøg2017 EVA har evalueret et friinstitutionsforsøg og et forsøg med kollektiv afkortning af AMU-kurser. Forsøgene blev iværksat som en del af trepartsaftalen i 2016 mhp. at styrke AMU. Læs mere
RAPPORTLediges perspektiver på uddannelse2017 Hvordan oplever de ufaglærte dagpengemodtagere det øgede fokus på uddannelse? Rapporten belyser borgernes erfaringer med uddannelsesindsatsen i jobcentre og a-kasser efter beskæftigelsesreformen. Læs mere
RAPPORTAvu-didaktik og pædagogisk ledelse 2017 EVA har evalueret et kompetenceudviklingsforløb for avu-lærere, som UC Lillebælt (UCL) har udarbejdet for Undervisningsministeriet. Læs mere
RAPPORTEffekten af lederuddannelse af skoleledere 2017 I hvilken grad påvirker det skolens medarbejdertrivsel og elevernes faglige præstationer, at skolelederen har taget Diplom i Ledelse? Læs mere
INSPIRATIONSKATALOGIt som mål og middel i VEU - idékatalog 2017 Få inspiration til, hvordan I som erhvervsskole kan styrke voksnes it-kompetencer gennem brug af voksen- og efteruddannelse (it som mål) og til at fremme brugen af voksen- og efteruddannelse gennem mere fleksibel tilrettelæggelse af undervisningen ved hjælp af it (it som middel). Læs mere
RAPPORTIt-færdigheder på et digitaliseret arbejdsmarked 2017 EVA har kastet lys over, hvordan danske virksomheder oplever deres medarbejderes it-færdigheder. Læs mere