RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 3. delrapport2018 Rapporten giver et indblik i de første erfaringer med de nye grundforløb på de treårige gymnasiale uddannelser. Læs mere
ArtikelLærere og ledere oplever, at gymnasiets nye grundforløb er kompakt Gymnasieeleverne skal nå meget på de tre måneder, som grundforløbet er blevet kortet ned til efter gymnasiereformen. Samtidig giver grundforløbet en god introduktion til arbejdsformerne i gymnasiet. Læs mere
RapportKompetenceudvikling i praksis2018 Rapporten, der er udarbejdet af Danmarks Evalueringsinstitut, evaluerer projektet Kompetenceudvikling i praksis, som er et samarbejde mellem Guldborgsund og Lolland Kommune, finansieret af A.P. Møller Fonden. Læs mere
ArtikelDanske Fragtmænd brød tabuet og gjorde det legitimt at tale om ikke at kunne læse eller skrive For mange virksomheder er det svært at tale med medarbejderne om, at de bør blive bedre til at læse og skrive. I Danske Fragtmænd har flere hundrede medarbejderne fået et kompetenceløft, der giver mening for forretningen. Få virksomhedens gode råd til, hvad der skal til. Læs mere
ArtikelHver tredje virksomhed har svært ved at tale med medarbejdere om deres svage læse- og skrivefærdigheder At tale med medarbejdere om deres svage læse- og skrivefærdigheder, oplever hver 3. virksomhed som meget vanskeligt. I sær virksomheder inden for den private sektor finder det udfordrende, og de mener samtidig, at det er medarbejderens eget ansvar at blive opkvalificeret. Læs mere
NotatHver tredje virksomhed synes, at det er svært at tale med medarbejdere om kompetenceløft af deres basale færdigheder2018 Tidligere undersøgelser viser, at virksomhedernes opbakning har stor betydning for især ufaglærtes lyst til at opkvalificere sig. Men hvor let er det egentlig for virksomhederne at tage hånd om medarbejdere, der har behov for at blive bedre til at læse og skrive? Læs mere
ARTIKEL4 tendenser i gymnasiernes implementering af reformen EVA står sammen med Rambøll for evalueringen af den nye gymnasiereform. Den første undersøgelse sætter spot på skolernes arbejde med at implementere reformen. Få her fire tendenser ved skolers implementering af den nye gymnasiereform. Læs mere
RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 2. delrapport2018 I rapporten giver en status på otte skolers arbejde med at implementere gymnasiereformen. Rapporten afdækker skolernes udgangspunkt for at implementere reformen, hvordan de har grebet implementeringsarbejdet an, og de første erfaringer med centrale initiativer i reformen. Læs mere
VidensnotatUndervisningsdifferentiering i gymnasiet2018 Få her de væsentligste pointer fra litteraturen om undervisningsdifferentiering i gymnasiet. Læs mere
UdviklingsredskabArbejd med differentieret undervisning i gymnasiet2018 Dette udviklingsredskab henvender sig til gymnasielærere. Brug redskabet til at udvikle jeres praksis omkring undervisningsdifferentiering. Læs mere