RedskabTegn på læring II2018 Tegn på læring II hjælper pædagogiske ledere og medarbejdere i arbejdet med at udvikle en evaluerende pædagogisk praksis, der styrker læringsmiljøet og kommer børnegrupperne til gavn. Læs mere
RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 3. delrapport2018 Rapporten giver et indblik i de første erfaringer med de nye grundforløb på de treårige gymnasiale uddannelser. Læs mere
RapportKompetenceudvikling i praksis2018 Rapporten, der er udarbejdet af Danmarks Evalueringsinstitut, evaluerer projektet Kompetenceudvikling i praksis, som er et samarbejde mellem Guldborgsund og Lolland Kommune, finansieret af A.P. Møller Fonden. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Evaluerende pædagogisk praksis2018 Få inspiration til, hvordan man som dagtilbud kan få en stærk evalueringskultur, der styrker det pædagogiske læringsmiljø. Læs mere
Plakat5 gode råd til bedre digitale dagtilbud2018 Den pædagogiske faglighed kan få nye facetter ved at bruge digitale teknologier i hverdagen. Få fem gode råd til bedre digitale dagtilbud. Læs mere
NotatHver tredje virksomhed synes, at det er svært at tale med medarbejdere om kompetenceløft af deres basale færdigheder2018 Tidligere undersøgelser viser, at virksomhedernes opbakning har stor betydning for især ufaglærtes lyst til at opkvalificere sig. Men hvor let er det egentlig for virksomhederne at tage hånd om medarbejdere, der har behov for at blive bedre til at læse og skrive? Læs mere
RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 2. delrapport2018 I rapporten giver en status på otte skolers arbejde med at implementere gymnasiereformen. Rapporten afdækker skolernes udgangspunkt for at implementere reformen, hvordan de har grebet implementeringsarbejdet an, og de første erfaringer med centrale initiativer i reformen. Læs mere
VidensnotatUndervisningsdifferentiering i gymnasiet2018 Få her de væsentligste pointer fra litteraturen om undervisningsdifferentiering i gymnasiet. Læs mere
UdviklingsredskabArbejd med differentieret undervisning i gymnasiet2018 Dette udviklingsredskab henvender sig til gymnasielærere. Brug redskabet til at udvikle jeres praksis omkring undervisningsdifferentiering. Læs mere
PLAKATDifferentieret undervisning møder elevernes forskellige faglige forudsætninger og motivation for at lære2018 Få her pointerne fra vidensnotatet Undervisningsdifferentiering i gymnasiet som plakat. Læs mere