RAPPORTKlog på egen praksis2007 EVA har undersøgt arbejdet med at opbygge en evalueringskultur på skolerne i Horsens Kommune. Læs mere
RAPPORTKvalitetsarbejde - erfaringer fra 20 grundskoler2007 EVA har undersøgt, hvilke erfaringer tyve grundskoler har med at sikre, dokumentere og udvikle kvaliteten af undervisningen i forhold til de krav, der fremgår af folkeskoleloven. Læs mere
FOLDERUndervisning af tosprogede elever – inspiration til skoleledelser og lærere2007 Hæftet samler de vigtigste resultater og anbefalinger til skoleledere og lærere fra evalueringen af tosprogede elever i folkeskolen. Læs mere
RAPPORTUndervisning af tosprogede elever i folkeskolen2007 Hvordan organiserer og gennemfører skoler undervisningen af tosprogede elever? Og hvordan kan undervisningen tage højde for elevernes forudsætninger og bringe deres potentialer i spil? Læs mere
RAPPORTSpecialundervisning og anden specialpædagogisk bistand2007 Hvordan spiller specialundervisningen sammen med normalundervisningen i folkeskolen? Læs mere
RAPPORTDen afdelingsopdelte skole 2007 Hvordan deler danske skoler undervisningen op i afdelingerne indskoling, mellemtrin og udskoling? Og hvilken forbindelse er der mellem afdelingsopdelingen og den måde skolen organiserer lærerne i team? Læs mere
RAPPORTElevplaner: de første erfaringer2007 EVA har undersøgt de første erfaringer med elevplaner på seks folkeskoler. Læs mere
RAPPORTSkoleledelse i folkeskolen2006 Evalueringen undersøger de strukturelle og holdningsmæssige rammer og vilkår skolelederen er underlagt, og hvordan de påvirker skolelederens mulighed for at lede skolen. Desuden afdækker evalueringen hvordan skolelederen løfter sin samlede ledelsesopgave. Læs mere
FOLDERMatematik på mellemtrinnet - kort om evalueringen 2006 Folderen indeholder nogle af de centrale fokuspunkter og anbefalinger fra evalueringsrapporten. Den vil således kunne anvendes i arbejdet med at udvikle kvaliteten af matematik i grundskolen. Læs mere
RAPPORTMatematik på grundskolens mellemtrin - skolernes arbejde med at udvikle elevernes matematikkompetencer 2006 Evalueringen vurderer arbejdet med at udvikle elevernes matematikkompetencer i grundskolen med særlig fokus på mellemtrinnet. Den afdækker skolernes arbejde for at omsætte bestemmelserne om matematik i Fælles Mål til konkret undervisning og til kompetencer hos børnene. Læs mere