InspirationsmaterialeHvordan får vi flere pædagoger til vores daginstitutioner? Inspiration til kommunerne2024 Inspiration til kommunernes indsatser for at tiltrække og engagere pædagoger i daginstitutioner. Læs mere
Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerKommunernes indsatser for at sikre nok pædagoger i vores daginstitutioner2024 Kortlægning af kommunernes indsatser for at styrke rekruttering og fastholdelse Læs mere
InspirationsmaterialeSprogvurdering og sprogstimulering i dagtilbud2023 Dette materiale inspirerer til forskellige former for systematisk samarbejde, der bedst muligt understøtter børnenes sproglige udvikling. Læs mere
MAGASINKøn og deltagelsesmuligheder2024 Magasinet bringer nyt fra forskning om betydningen af køn i dagtilbud og giver bud på, hvordan pædagogisk personale kan arbejde for, at alle børn tilbydes lige deltagelsesmuligheder – uafhængigt af deres køn. Læs mere
RapportStyrkede overgange fra dagtilbud til grundskole2016 Hvordan skaber skole og børnehave en mere sammenhængende overgang for børnene, og sikre, at flere børn inkluderes i en god skolestart? EVA har fulgt seks kommuners arbejde med et styrket fagligt samarbejde. Læs mere
NOTATPædagogstuderendes motivation ved studiestart2016 Dette notat sætter fokus på de nyoptagne pædagogstuderendes motivation for at studere på uddannelsen. Analysen er en ud af fire analyser med fokus på den nye pædagoguddannelse. Læs mere
NOTATStudenterpopulationens udvikling på pædagoguddannelsen 2004-142016 Hvordan har pædagoguddannelses studenterpopulationen udviklet sig i perioden 2000-14? Det ser dette notat nærmere på. Analysen er en ud af fire analyser med fokus på den nye pædagoguddannelse. Læs mere
NOTATVurderinger af kvaliteten på den nye pædagoguddannelse 2016 Hvordan vurderer studerende og undervisere den nye uddannelse med hensyn til forskellige kvalitetsparametre? Analysens formål er at afklare, om intentionerne med den nye pædagoguddannelse uddannelse indfris. Læs mere
NOTATStatus på den nye pædagoguddannelse 2016 Notatet sammenfatter resultater af fire analyser af den nye pædagoguddannelse. Hvor motiverede de nyoptagne pædagogstuderende? Hvordan vurderer studerende og undervisere uddannelsen? Og hvilken betydning har gymnasiale karakterer for frafaldet på uddannelsen? Læs mere
FORSKNINGSKORTLÆGNINGForskningskortlægning 20142016 Forskningskortlægning, kvalitetsvurdering og analyse af udviklingen i skandinavisk dagtilbudsforskning for 0-6-årige i året 2014. Læs mere