ProjektKvalitet i daginstitutioner og dagplejer for 0-2-årige Resultaterne fra den første nationale undersøgelse af kvaliteten i danske daginstitutioner og dagplejer for 0-2-årige. Læs mere
ProjektForarbejde til national undersøgelse af kvalitet i dagtilbud EVA har undersøgt kvaliteten i de danske dagtilbud. Læs forarbejdet til kvalitetsundersøgelsen på denne side. Læs mere
ProjektSkandinavisk forskning i dagtilbud Hvert år udgiver danske forskere nye studier, der omhandler danske dagtilbud. Kortlægningen her skal gøre os klogere på, hvordan forskning i dagtilbud ser ud i Skandinavien. Læs mere
ProjektStudierelaterede følelser på videregående uddannelser Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) ønsker at bidrage med viden om de studerendes trivsel. Med denne undersøgelse supplerer vi debatten om trivsel på de videregående uddannelser med en udvidet forståelse af de studerendes følelser i relation til deres studieliv. Læs mere
TEMAMåltider i dagtilbud Når dagtilbud har fokus på, hvordan der kan arbejdes pædagogisk med mad og måltider, gavner det børns læring, trivsel og udvikling. Siden her samler konkret inspiration og viden om at arbejde målrettet med udvikling af pædagogiske læringsmiljøer omkring mad og måltider i det enkelte dagtilbud. Læs mere
ProjektStuderendes alkoholforbrug i studiestarten På de fleste videregående uddannelser er de første dage på studiet helliget uformelle introduktionsaktiviteter, hvor de studerende kan lære hinanden og de nye omgivelserne at kende, og her fylder alkohol ofte en del. Vi har kortlagt de studerendes alkoholforbrug i studiestarten og bl.a. Læs mere
EVAHåndteringen af personoplysninger i forløbsundersøgelse Forløbsundersøgelsen på de videregående uddannelser gennemføres af Danmarks Evalueringsinstitut (EVA), som er en statslig institution, der arbejder med kvalitetsudvikling af uddannelsessektoren. Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) gennemfører undersøgelsen for at få viden om hvorfor nogle studerende trives både fagligt og socialt, mens andre har det svært, og måske endda ender med at stoppe på uddannelsen. Læs mere
ProjektBegrundelser for studievalg og frafald Tusindvis af unge skal hvert år vælge, hvilken videregående uddannelse de ønsker at starte på efter afsluttet ungdomsuddannelse. Valget har betydning for deres studieforløb og videre liv. Læs mere
ProjektStuderendes sabbatår Sabbatår betegner perioden, fra gymnasiet er gennemført, til man påbegynder en videregående uddannelse. I følge en tidligere undersøgelse kan sabbatår være en gevinst, fordi studenter, som venter lidt med at starte på en videregående uddannelse, har mindre risiko for at falde fra. Læs mere