Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerKommunernes indsatser for at sikre nok pædagoger i vores daginstitutioner2024 Kortlægning af kommunernes indsatser for at styrke rekruttering og fastholdelse Læs mere
FondsprojektRekruttering af pædagoger til daginstitutioner I dag oplever mange af landets daginstitutioner udfordringer med at rekruttere pædagoger. En ny undersøgelse, som EVA har udarbejdet med støtte fra Velfærds- og Forskningsfonden for Pædagoger, viser, hvor problemerne er størst, og hvad professionshøjskoler og kommuner gør for at afhjælpe udfordringen. Læs mere
Notat Forsøg med målrettede sociale indsatser i dagtilbud2023 Implement Consulting Group har i samarbejde med Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) evalueret 14 kommuners arbejde med at udvikle, beskrive og implementere målrettede sociale indsatser i dagtilbud. I denne rapport præsenteres resultaterne af evalueringen. Læs mere
InspirationsmaterialeInspiration: Målrettede sociale indsatser i dagtilbud2023 Inspirationsmaterialet præsenterer eksempler fra kommuner, der har arbejdet målrettet med en række indsatser i dagtilbud for familier og børn i udsatte positioner eller i risiko for at komme det. Læs mere
ProjektMålrettede sociale indsatser i dagtilbud 14 kommuner har udviklet en række målrettede sociale indsatser i deres dagtilbud. Formålet har været forebyggende indsatser, der handler om at være på forkant over for familier og børn, der er i en udsat position eller kan risikere at komme det. Læs mere
MinianalyseRedskaber til tidlig opsporing og screening i dagtilbud2023 Denne minianalyse beskriver kommuners anvendelse af redskaber i arbejdet med børn i udsatte positioner. Læs mere
RapportUdfordringer i understøttelse af børn i udsatte positioner2022 Denne rapport kaster lys over, hvilke udfordringer dagtilbudschefer og chefer for Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR) oplever ift. at understøtte børn i udsatte positioner i almene dagtilbud. Læs mere
RapportKommuners understøttende arbejde med børn i udsatte positioner i dagtilbud2022 I denne rapport kortlægges og beskrives de forskellige former for understøttelse, kommunerne konkret arbejder med for at understøtte børn i udsatte positioner i almene dagtilbud. Læs mere
ProjektKommuners arbejde med børn i udsatte positioner Hvilke tilbud og indsatser har kommuner til børn i udsatte positioner? Og hvilke udfordringer og barrierer oplever kommunernes dagtilbudschefer og PPR-chefer i arbejdet med børn i udsatte positioner? Læs mere
MagasinMagasin om gymnasielæreres erfaringer med virtuel undervisning I dette magasin formidler Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) en række gymnasielæreres erfaringer med virtuel undervisning i coronatiden. Vi håber, at magasinet kan give dig et indblik i en hel særlig tid for lærerne på de gymnasiale uddannelser. Hvis du selv er lærer, kan du måske spejle dig i andre læreres oplevelser og erfaringer – og måske kan magasinet inspirere til refleksioner over, hvilken plads de digitale teknologier kan få i den fysiske undervisning i fremtiden. Læs mere