Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerPotentielle målgrupper på pædagoguddannelsen og deres motivation2024 Overblik over udvalgte målgrupper for uddannelsen og deres motivationsfaktorer Læs mere
Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerProfessionshøjskolernes indsatser for at øge optag og gennemførsel på pædagoguddannelsen2024 Kortlægning af professionshøjskolernes indsatser for at styrke rekruttering og gennemførsel på pædagoguddannelsen. Læs mere
AnbefalingerSådan kan kommunerne styrke kvaliteten af pædagogstuderendes praktik2023 EVA har udarbejdet fem anbefalinger til, hvordan kommuner i samarbejde med de enkelte praktiksteder kan styrke praktikken for pædagogstuderende. Læs mere
AnbefalingerSådan kan kommunerne styrke kvaliteten af lærerstuderendes praktik2024 EVA har udarbejdet fem anbefalinger til, hvordan kommuner og skoler kan styrke praktikken på læreruddannelsen. Læs mere
RapportOplevelsen af praktik på uddannelserne til lærer, pædagog, sygeplejerske og socialrådgiver2023 I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) en undersøgelse af studerendes oplevelser med praktikken på de fire største professionsbacheloruddannelser: uddannelserne til pædagog, lærer, sygeplejerske og socialrådgiver. Læs mere
RapportPraktik på de fire største professions-bacheloruddannelser2022 Der blev i sommeren 2022 optaget 11.812 studerende på uddannelserne til pædagog, sygeplejerske, lærer og socialrådgiver. Dette notat kortlægger for første gang, hvordan rammerne omkring praktikken er på disse uddannelser, både på tværs og inden for de enkelte uddannelser. Læs mere
RapportGymnasiale uddannelser og karakterer på første år af de videregående uddannelser - delrapport 22021 Denne rapport undersøger forskelle i karaktergennemsnittet på første år af de videregående uddannelser, for studerende, der har haft samme fag på forskellige gymnasiale uddannelser. Analyserne kan være med til at belyse, i hvilket omfang eventuelle forskelle kan tilskrives forskelle i karaktergiv Læs mere
RapportGymnasiale uddannelser og karakterer på første år af de videregående uddannelser - delrapport 12021 I denne rapport kan du læse om forskelle i karaktergennemsnit på første år af de videregående uddannelser mellem studerende med forskellige gymnasiale uddannelser. Læs mere
RapportFra erhvervsuddannelse til videregående uddannelse2021 I denne rapport belyser Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) udviklingen i andelen og antallet af erhvervsuddannede, som påbegynder en erhvervsakademi- eller professionsbacheloruddannelse inden for de første to år efter færdiggørelse af deres erhvervsuddannelse. Læs mere
Rapport Midtvejsevaluering af Center for anvendelse af it i undervisningen (CIU)2020 Styrelsen for It og Læring (STIL) har bedt Danmarks Evalueringsinstitut om at varetage evaluering af centret og undersøge, om intentionerne med CIU indfries. Hent publikation