Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerKommunernes indsatser for at sikre nok pædagoger i vores daginstitutioner2024 Kortlægning af kommunernes indsatser for at styrke rekruttering og fastholdelse Læs mere
VurderingGenvurdering af Master of Science in International Business på IBA Erhvervsakademi Kolding2023 Vurdering af ikke-godkendte uddannelser og kurser på statslige uddannelsesinstitutioner Læs mere
RapportTabelrapport - indhold og kvalitet i tidlig SFO2023 Denne tabelrapport er et selvstændigt bilag til Danmarks Evalueringsinstituts (EVA) rapport om indhold og kvalitet i tidlig skolefritidsordning (tidlig SFO). Tabelrapporten er udarbejdet på grundlag af en spørgeskemaundersøgelse blandt SFO- og fritidshjemsledere. Læs mere
ResumeIndhold og kvalitet i tidlig SFO2022 Her får du en kort og lettilgængelig udgave af de vigtigste resultater fra rapporten Indhold og kvalitet i tidlig skolefritidsordning. Læs mere
RapportIndhold og kvalitet i tidlig skolefritidsordning2023 Vi undersøger i denne rapport indhold og kvalitet i tidlig SFO. Læs mere
RapportEvaluering af AMU-udbydernes arbejde med basale færdigheder2022 I rapporten ser EVA på, hvordan flere AMU-deltagere kan få styrket deres basale færdigheder, herunder gennem deltagelse i forberedende voksenundervisning (FVU) og/eller kurserne AMU-dansk og AMU-matematik. Læs mere
FaktaarkFakta fra evalueringen af gymnasiereformen på de fire gymnasiale ungdomsuddannelser2022 I dette faktaark fremgår udvalgte resultater fra den afsluttende evaluering af gymnasiereformen. Resultaterne er indsamlet i 2021 på tværs af alle fire gymnasiale ungdomsuddannelser. Læs mere
FaktaarkFakta fra evalueringen af gymnasiereformens intention om styrket afklaring og valg af fag2022 I dette faktaark fremgår udvalgte resultater fra den afsluttende evaluering af gymnasiereformen med fokus på elevernes afklaring og valg af fag. Resultaterne er indsamlet i 2021 på tværs af alle fire gymnasiale ungdomsuddannelser. Læs mere
RapportFølgeforskningsprogrammet til gymnasiereformen. Sjette delrapport2022 I denne rapport præsenteres følgeforskningen til gymnasiereformen, som Rambøll og EVA har gennemført på opdrag af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet i perioden 2017-2022. Læs mere
RAPPORTEvaluering af prøver på AMU inden for Handel, Administration, Kommunikation og Ledelse (HAKL)2022 Denne rapport belyser prøver på Handel, Administration, Kommunikation og Ledelse's område (HAKL). HAKL har i alt udviklet omkring 350 prøver, herunder multiple choice-prøver, forløbsprøver og casebaserede prøver. Læs mere