NotatGrøn omstilling på videregående uddannelser2023 Dette notat belyser, hvad den grønne omstilling betyder for de studerende, og hvordan de oplever samspillet mellem deres uddannelse og den grønne omstilling. Læs mere
RapportAMU og grøn omstilling2023 Denne rapport beskriver AMU-udbydernes praksis, erfaringer og vurderinger med hensyn til den grønne omstilling, herunder ikke mindst de udfordringer, AMU-udbyderne oplever. Læs mere
MinianalyseKommuners samarbejde med grundskoler om udskolings- og vejledningsindsatser2022 Analysen ser på, hvordan ledere af den kommunale ungeindsats (KUI) oplever, at kommunerne prioriterer vejledningsområdet, og hvordan samarbejdet med skolerne om vejledningen af eleverne i udskolingen fungerer. Læs mere
inspirationskatalogHvordan samarbejder grundskoler med erhvervsskoler om undervisningen? 2022 Hvordan giver vi unge i udskolingen mulighed for at prøve sig selv af i en anden kontekst end den, de kender fra grundskolen? Læs mere
RapportSamarbejde om unges overgang til ungdomsuddannelse. Lærere og vejlederes fælles arbejde med vejledning i udskolingen2022 Rapporten viser, hvordan vejledere, lærere og skoleledere i fem kommuner, der prioriterer overgangen til ungdomsuddannelse særligt højt, arbejder med at tilrettelægge og gennemføre vejledningen af eleverne i udskolingen. Læs mere
RapportNi eksempler på grøn omstilling i videregående uddannelser2022 Danske videregående uddannelser har mange og meget forskellige muligheder for at give de studerende et grønt læringsudbytte. Gennem ni cases, illustrerer kataloget, hvordan uddannelserne griber arbejdet med den grønne omstilling an på forskellige måder. Læs mere
InspirationMad og måltider i dagtilbud og familie2021 Inspiration til det pædagogiske arbejde og forældresamarbejde om sunde mad- og måltidsvaner Læs mere
MagasinEVA TEMA: Børn i udsatte positioner2021 EVA TEMA #22 sætter spot på, hvordan pædagogisk personale kan skabe et læringsmiljø med deltagelsesmuligheder for alle børn - også dem i udsatte positioner. Læs mere
RapportUddannelsesparathed og indsatser for ikke-parate elever i grundskolen2020 Denne rapport undersøger UPV’en i relation til formålet om at identificere og hjælpe elever, der har brug for støtte for at opnå forudsætningerne for at påbegynde og gennemføre en ungdomsuddannelse. Læs mere
RapportElevernes syn på 10. klasse2020 Rapporten indeholder resultaterne af en undersøgelse af elevernes syn på 10. klasse. Mange elever oplever, at de løfter sig fagligt i løbet af 10. klasse, at de får større faglig selvtillid og udvikler sig personligt og socialt. Læs mere