Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerPotentielle målgrupper på pædagoguddannelsen og deres motivation2024 Overblik over udvalgte målgrupper for uddannelsen og deres motivationsfaktorer Læs mere
Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerProfessionshøjskolernes indsatser for at øge optag og gennemførsel på pædagoguddannelsen2024 Kortlægning af professionshøjskolernes indsatser for at styrke rekruttering og gennemførsel på pædagoguddannelsen. Læs mere
AnbefalingerSådan kan kommunerne styrke kvaliteten af pædagogstuderendes praktik2023 EVA har udarbejdet fem anbefalinger til, hvordan kommuner i samarbejde med de enkelte praktiksteder kan styrke praktikken for pædagogstuderende. Læs mere
AnbefalingerSådan kan kommunerne styrke kvaliteten af lærerstuderendes praktik2024 EVA har udarbejdet fem anbefalinger til, hvordan kommuner og skoler kan styrke praktikken på læreruddannelsen. Læs mere
RapportOplevelsen af praktik på uddannelserne til lærer, pædagog, sygeplejerske og socialrådgiver2023 I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) en undersøgelse af studerendes oplevelser med praktikken på de fire største professionsbacheloruddannelser: uddannelserne til pædagog, lærer, sygeplejerske og socialrådgiver. Læs mere
RapportPraktik på de fire største professions-bacheloruddannelser2022 Der blev i sommeren 2022 optaget 11.812 studerende på uddannelserne til pædagog, sygeplejerske, lærer og socialrådgiver. Dette notat kortlægger for første gang, hvordan rammerne omkring praktikken er på disse uddannelser, både på tværs og inden for de enkelte uddannelser. Læs mere
Kort fortaltOpsummering af 'Erfaringsopsamling: Elevernes læring og trivsel på de gymnasiale uddannelser under covid-19-pandemien'2022 EVA’s undersøgelse indikerer, at knap to år med gentagne nedlukninger og genåbninger af de gymnasiale uddannelser har haft en negativ betydning for elevernes faglighed og trivsel Læs mere
RapportErfaringsopsamling: Elevernes læring og trivsel på de gymnasiale uddannelser under covid-19-pandemien2022 Med denne undersøgelse giver Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) et indblik i, hvordan de gymnasiale uddannelser i efteråret 2021 har vurderet, at det står til fagligt og trivselsmæssigt med eleverne på de gymnasiale uddannelser efter mere end halvandet år præget af perioder med nødundervisning so Læs mere
Kort fortaltOpsummering af 'Erfaringsopsamling: Elevernes trivsel og læring på erhvervsuddannelserne under covid-19- pandemien'2022 EVA’s undersøgelse indikerer, at knap to år med gentagne nedlukninger og genåbninger af erhvervsskolerne har haft en negativ betydning for eud-elevernes faglighed og trivsel. Læs mere
RapportErfaringsopsamling: Elevernes læring og trivsel på erhvervsuddannelserne under covid-19-pandemien2022 Med denne undersøgelse giver Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) et indblik i, hvordan de danske erhvervsskoler i efteråret 2021 har vurderet, at det står til fagligt og trivselsmæssigt med eleverne efter mere end halvandet år præget af kortere og længere perioder med nødundervisning som følge af Læs mere