TemaAMU AMU spiller en central rolle i at udvikle ufaglærte og faglærtes arbejdsmarkedsrettede kompetencer. Få bl.a. indblik i, hvordan AMU dækker virksomhedernes kompetencebehov Læs mere
TEMADigitalisering i gymnasiet Hvordan bruger gymnasier digitale teknologier i undervisningen? Hvordan sikrer man, at eleverne får et fagligt udbytte af de digitale teknologier? Her får du et overblik over EVA's viden om den digitale undervisning i gymnasiet. Læs mere
ProjektMotiverende læringsmiljøer Motiverende læringsmiljøer for voksne. Vi har samlet viden og inspiration om emnet her - rettet til undervisere og pædagogiske ledere på både almen og erhvervsrettet VEU. Læs mere
UdgivelseIt som pædagogisk værktøj på erhvervsuddannelserne2017 Sådan kan I som erhvervsskole bruge it til undervisningsdifferentiering og til at styrke koblingen mellem skole og praktik Læs mere
EVA undersøgerIt som pædagogisk værktøj Hvordan kan it blive et pædagogisk værktøj på erhvervsuddannelserne? Læs mere
RAPPORTAMU for tosprogede2014 EVA har undersøgt, hvordan AMU-udbyderne kan styrke deres indsatser i forhold til tosprogede, som kan have sproglige udfordringer og dermed behov for særlige AMU-kurser og forløb. Læs mere
RAPPORTPraktikvejledning på pædagoguddannelsen2014 EVA har undersøgt kvaliteten af de pædagogstuderendes praktikvejledning med særligt fokus på praktikvejledernes forudsætninger og formelle kompetencer. Læs mere
ArtikelTosprogede kursister får ikke optimalt udbytte af AMU-kurser Langt størstedelen af tosprogede AMU-kursister går på ordinære AMU-kurser, som ikke er indrettet til en tosproget målgruppe, og mange af dem får derfor ikke et optimalt udbytte af AMU-kurserne. Det viser undersøgelsen ’AMU for tosprogede’, som Danmarks Evalueringsinstitut offentliggør 18. juni 2014. Læs mere
NOTATEt nedslag i praktikken på pædagoguddannelsen2014 EVA har indsamlet en række oplysninger om den årgang af pædagogstuderende, der var i 3. praktikperiode i efteråret/vinteren 2013. Undersøgelsen omhandler i alt 1631 studerende, og de indhentede oplysninger vedrører de studerendes specialiseringer og praktiksteder. Læs mere