INSPIRATIONForældresamarbejde om børneperspektiver i læringsmiljøet2017 Få inspiration til forældresamarbejdet om børneperspektiver i læringsmiljøet - for ledere og medarbejdere i dagtilbud. Læs mere
GUIDEMåling af børns sproglige kompetencer og udvikling i dagtilbud - en guide til sprogvurderingsredskaber2018 REVIDERET UDGAVE: EVA har gennemgået og vurderet seks konkrete sprogvurderingsredskaber med udgangspunkt i guidens 10 spørgsmål. Gennemgangen af hvert redskab indledes med en sammenfatning af de pointer, som vedrører redskabets kvalitet og anvendelighed. Læs mere
RAPPORTPædagogisk praksis i indskolingen - del 22017 Hvordan er indskolingens konkrete praksis i folkeskolen? Hvordan oplever eleverne deres skoledag? Og hvad motiverer dem i de læringsmiljøer, de møder i skolen? Læs mere
NOTATDen pædagogiske praksis i indskolingen - del 12017 Hvad karakteriserer den pædagogiske praksis i indskolingen efter folkeskolereformen? Læs mere
vidensopsamlingKvalitet i dagtilbud - Pointer fra forskning2017 Her får du en opsamling med de mest centrale pointer fra forskningen om kvalitet i dagtilbud. Der er i alt elleve temaer, som i forskningen er identificeret som afgørende for kvalitet i dagtilbud. Læs mere
MagasinBakspejlet Tema: Overgang fra børnehave til skole 2015 Temahæftet her indeholder introduktionen "En god skolestart bygger på samarbejde" og tre artikler om overgangen fra børnehave til skole. Læs mere
RAPPORTVirksomhedernes brug og vurderinger af AMU i 20152015 EVA har undersøgt virksomhedernes vurdering og brug af AMU. Læs mere
RAPPORTNye krav til de pædagogiske kompetencer2015 EVA har undersøgt kompetenceløftet blandt lærere på erhvervsuddannelser og AMU-uddannelser. Læs mere
RAPPORTVirksomhedernes brug og vurdering af AMU i 20112011 EVA har undersøgt virksomheders brug af og tilfredshed med udbuddet af arbejdsmarkedsuddannelser (AMU) i forhold til deres medarbejderes behov for efteruddannelse. Læs mere