DebatindlægHusk den brede vejledningsindsats Vi skal passe på, at vi ikke forringer vejledningen af de ’almindelige’ unge i arbejdet med den nye FGU-lov og den kommunale ungeindsats, skriver Camilla Hutters og Anne Sophie Madsen i et debatindlæg i Altinget. Læs mere
DEBATHusk de læsesvage voksne i trepartsforhandlingerne En af de hårde nødder, som trepartsforhandlinger gerne skal knække, er at give flere voksne bedre grundlæggende kompetencer i at kunne læse, skrive og regne. Læs mere
TemaAMU AMU spiller en central rolle i at udvikle ufaglærte og faglærtes arbejdsmarkedsrettede kompetencer. Få bl.a. indblik i, hvordan AMU dækker virksomhedernes kompetencebehov Læs mere
TemaFGU Uuddannede unge har behov for en mere sammenhængende indsats for at komme i uddannelse. Vi har her samlet viden om forberedende tilbud og peger på, hvad bedre veje for de unge skal rumme. Læs mere
ProjektBasale færdigheder hos voksne Mange danskere har problemer med basale færdigheder som fx læse, skrive, regne eller bruge it. Her er samlet viden om og bud på, hvad der kan ændre billedet. Læs mere
ProjektGodt læringsmiljø Mange faktorer spiller ind i et godt læringsmiljø i skolen. Samarbejde mellem ledelse, lærere, pædagoger, forældre og børn er en vigtig del. Vi har samlet materiale om det på siden her. Læs mere
DEBATBryd arven af svage læse- og regnefærdigheder I Danmark har vi 600.000 voksne, der ikke rigtig kan læse. Forældre har stor betydning for børnenes læseevner, og derfor går svage læsefærdigheder ofte i arv til næste generation. Den cirkel skal brydes. Læs mere
ProjektGod organisering af læringsmiljøer EVA's udgivelser giver indsigt og inspiration til, hvordan I som dagtilbud organiserer og udvikler optimale læringsmiljøer for børn. Bl.a. gennem systematisk arbejde med pædagogiske tiltag, mål og evaluering. Læs mere