VURDERINGGenvurdering af Master of Science in International Business and Management på Niels Brock2021 Vurdering af ikke-godkendte uddannelser og kurser på statslige uddannelsesinstitutioner. Læs mere
TEMAInternationale uddannelser Her finder du EVA's vurderinger af uddannelser og kurser, der kan danne grundlag for opholdstilladelse i Danmark. Du finder også EVA's undersøgelser af, hvad det betyder for kvaliteten af undervisningen på forskellige kandidatuddannelser, at den foregår på engelsk. Læs mere
RapportMåling af undervisningskvalitet på de videregående uddannelser2021 Rapporten præsenterer konkrete bud på, hvordan man kan måle de studerendes oplevelse af syv centrale aspekter af undervisning på de videregående uddannelser. Læs mere
ArtikelSocialt liv på uddannelser giver flere fuldtidsstuderende Gode sociale relationer har afgørende betydning for, hvor mange timer de studerende bruger på undervisning og forberedelse. Det viser en ny undersøgelse fra EVA. Få her tips til, hvordan I kan styrke det sociale liv på uddannelserne for førsteårsstuderende. Læs mere
NotatVeje til at fremme studieintensitet på de videregående uddannelser2018 På baggrund af surveydata og registerdata, præsenterer dette notat empirisk velfunderede bud på, hvilke værktøjer uddannelsesinstitutionerne kan bruge til at fremme de studerendes studieintensitet. Læs mere
PressemeddelelseHøje forventninger får studerende til at lægge sig i selen Hvis uddannelsesinstitutionen har høje forventninger til, hvor meget tid de studerende bruger på at studere, så bruger de studerende også mere tid på studierne. Det viser en ny undersøgelse, som Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) har gennemført. Læs mere
TEMA7-trins skalaen Find EVA's kortlægning og analyser af 7-trins karakterskalaen. EVA har bl.a. undersøgt udviklingen i karaktergivningen siden karakterskalaens implementering. Karaktergivningen i både grundskole, gymnasiale uddannelser og videregående uddannelser er i fokus. Læs mere
PRESSEMEDDELELSEStuderende med størst behov deltager mindst i undervisning i studieteknik Halvdelen af nye studerende deltager ikke i undervisning i studieteknik, og dem med størst behov deltager mindst. Det viser en ny analyse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA). Læs mere
NotatStuderende med størst behov deltager mindst i undervisning i studieteknik2018 Denne minianalyse ser nærmere på de studerendes deltagelse i undervisning i studieteknik i løbet af den første tid på studiet. Læs mere
ARTIKELGode studievaner anlægges tidligt Overgangen fra elev til studerende kan være udfordrende, især hvis der er uklarhed om studiets forventninger til den studerendes indsats. Det kan føre til manglende motivation, utilfredshed med studiet og i sidste ende frafald. Læs mere