TEMAProfessionsuddannelser EVA har undersøgt, hvem de studerende er på de fire store professionsbacheloruddannelser til sygeplejerske-, socialrådgiver-, lærer- og pædagog. Læs mere
POWER POINT PRÆSENTATIONMåling af læringsmiljøkvalitet - en præsentation2021 Få en Power Point om måleredskaber i dagtilbud, som du kan klippe i eller bruge i den fulde længde. Præsentationen er baseret på håndbogen Måleredskaber i dagtilbud og præsenterer de vigtigste overvejelser, I skal gøre jer for at vælge det måleredskab, der passer bedst til jeres behov. Læs mere
HÅNDBOGMåleredskaber i dagtilbud2021 Her får I en håndbog, der hjælper jer til at vurdere og vælge redskaber til måling af kvaliteten af det pædagogiske læringsmiljø, generel udvikling, sansemotorisk udvikling, socioemotionel udvikling, begyndende matematisk opmærksomhed og sproglig udvikling. Læs mere
TemaKvalitet i dagtilbud Der er mange måder at udvikle og sikre kvalitet i dagtilbud på. Materialerne her på siden viser mange forståelser af, hvad kvalitet er, og skal være med til at sikre et fælles sprog om, hvad kvalitet i dagtilbud er. Læs mere
TemaSamspil med børn Samspil og relationer er en bærende del af det pædagogiske læringsmiljø. Få inspiration til at arbejde fokuseret med samspil mellem børn og pædagogisk personale og børnene imellem. Læs mere
RapportVirksomheders brug og vurderinger af AMU i 20212021 Denne rapport handler om virksomheders brug og vurderinger af arbejdsmarkedsuddannelserne (AMU) med særligt henblik på, hvordan dette har udviklet sig fra 2007 til 2021. Udviklingen er særlig interessant at følge med hensyn til udviklingen fra 2019 til 2021. I den periode har en række tiltag været iværksat i forlængelse af VEU-trepartsaftalen fra 2017 med henblik på at styrke aktiviteten i og kvaliteten af AMU. Læs mere
RapportAMU-udbydernes vurderinger af VEU-trepartsaftalen fra 20172021 Hvordan vurderer AMU-udbyderne betydningen af en række elementer fra VEU-trepartsaftalen fra 2017? Læs bl.a. om udbudsstruktur, prøver, forhøjet VEU-godtgørelse og hvordan COVID-19-situationen har påvirket efterspørgslen på AMU. Læs mere
RapportSlutevaluering af forsøg med VEU-godtgørelse ved op til fuld fjernundervisning i AMU2021 Slutevaluering af forsøget med VEU-godtgørelse ved deltagelse i AMU, hvor mere end tre fjerdedele af undervisningen er tilrettelagt som fjernundervisning. Læs mere
NotatAMU som indgang til styrkede basale færdigheder2021 I dette notat kan du læse om EVA's undersøgelse af udviklingen i aktiviteten på AMU-kurser målrettet styrkede læse-, skrive- og regnefærdigheder fra 2008 til 2019. Læs mere
ProjektAMU og basale færdigheder Mange danskere har svært ved at læse, skrive og regne. Det er en udfordring for den enkelte, men også for arbejdsmarkedet og samfundet, som i stigende grad efterspørger faglært arbejdskraft. Læs mere