TemaSamspil med børn Samspil og relationer er en bærende del af det pædagogiske læringsmiljø. Få inspiration til at arbejde fokuseret med samspil mellem børn og pædagogisk personale og børnene imellem. Læs mere
RapportVirksomheders brug og vurderinger af AMU i 20212021 Denne rapport handler om virksomheders brug og vurderinger af arbejdsmarkedsuddannelserne (AMU) med særligt henblik på, hvordan dette har udviklet sig fra 2007 til 2021. Udviklingen er særlig interessant at følge med hensyn til udviklingen fra 2019 til 2021. I den periode har en række tiltag været iværksat i forlængelse af VEU-trepartsaftalen fra 2017 med henblik på at styrke aktiviteten i og kvaliteten af AMU. Læs mere
RapportAMU-udbydernes vurderinger af VEU-trepartsaftalen fra 20172021 Hvordan vurderer AMU-udbyderne betydningen af en række elementer fra VEU-trepartsaftalen fra 2017? Læs bl.a. om udbudsstruktur, prøver, forhøjet VEU-godtgørelse og hvordan COVID-19-situationen har påvirket efterspørgslen på AMU. Læs mere
RapportSlutevaluering af forsøg med VEU-godtgørelse ved op til fuld fjernundervisning i AMU2021 Slutevaluering af forsøget med VEU-godtgørelse ved deltagelse i AMU, hvor mere end tre fjerdedele af undervisningen er tilrettelagt som fjernundervisning. Læs mere
NotatAMU som indgang til styrkede basale færdigheder2021 I dette notat kan du læse om EVA's undersøgelse af udviklingen i aktiviteten på AMU-kurser målrettet styrkede læse-, skrive- og regnefærdigheder fra 2008 til 2019. Læs mere
ProjektAMU og basale færdigheder Mange danskere har svært ved at læse, skrive og regne. Det er en udfordring for den enkelte, men også for arbejdsmarkedet og samfundet, som i stigende grad efterspørger faglært arbejdskraft. Læs mere
ArtikelLav aktivitet på AMU-kurser trods politiske initiativer Trods flere politiske initiativer, som skulle øge deltagelsen på arbejdsmarkedsuddannelseskurser i læsning, regning og andre basale færdigheder, er aktiviteten lav. Det viser en ny analyse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA). Læs mere
ArtikelStatus på gymnasiereformen tre år efter: Her går det fremad, og her er der stilstand Gymnasiereformen fra 2017 havde til formål at styrke elevernes faglighed, trivsel og overgangene til de videregående uddannelser. En ny følgeforskningsrapport, der har set på resultaterne af reformen i 2020, tre år efter reformen blev indført, giver en status på implementeringen af reformen på de Læs mere
FAKTAFakta fra evalueringen af gymnasiereformen på de fire gymnasiale ungdomsuddannelser2021 I dette faktaark fremgår udvalgte og foreløbige resultater fra evalueringen af gymnasiereformen gennemført i 2020 for alle fire gymnasiale ungdomsuddannelser. Evalueringen tegner et overordnet billede af, at der er tydelig fremdrift i skolernes implementering af reformen. Læs mere
FAKTAFakta fra evalueringen af gymnasiereformens intention om styrket skriftlighed2021 I dette faktaark fremgår udvalgte og foreløbige resultater fra evalueringen af gymnasiereformen gennemført i 2020 for alle fire gymnasiale uddannelser med fokus på styrket skriftlighed. Læs mere