RapportUndersøgelse af kvalitet i dagtilbud for 0-2-årige børn2023 Læs rapporten bygget på den nationale undersøgelse af læringsmiljøer og rammer i kommunale daginstitutioner og dagplejen for 0-2-årige børn. Læs mere
FormidlingsmaterialeKvalitet i dagplejen for 0-2-årige2023 Bliv klogere på kvaliteten i dagplejen. Hæftet er målrettet dig, der arbejder med at udvikle kvaliteten i dagplejen og i det pædagogiske læringsmiljø. Læs mere
FormidlingsmaterialeKvalitet i daginstitutioner for 0-2-årige2023 Bliv klogere på kvaliteten i vores daginstitutioner for 0-2-årige børn. Hæftet er målrettet dig, der arbejder med at udvikle kvaliteten i daginstitutioner og i det pædagogiske læringsmiljø Læs mere
RapportTrender i empirisk barnehageforskning i de skandinaviske landene 2006–2019 – en forskningskartlegging2023 Denne rapport dækker årene 2018 og 2019 og sætter resultater fra disse år i sammenhæng med tidligere forskningskortlægning udført for NB-ECEC databasen. Det er således muligt at vurdere udviklingstendenser fra 2006 til 2019 på flere vigtige områder. Læs mere
RapportForskningskartlegging og vurdering - empirisk barnehageforskning for de skandinaviske landene i 20202023 Denne rapport skriver sig ind i en lang række rapporter om skandinavisk dagtilbudsforskning. Siden 2006 er det blevet arbejdet systematisk med at skabe en så fuldstændig oversigt over alle publiserede udgivelser som muligt. Bemærk at rapporten er på norsk. Læs mere
MinianalyseKortlægning af skandinavisk dagtilbudsforskning 2018-20202023 Denne minianalyse giver et indblik i dansk dagtilbudsforskning fra 2018 til 2020. Tallene er hentet fra de årlige kortlægninger af skandinavisk dagtilbudsforskning. Hent minianalysen
INFOGRAFIKUddannelsesvalg og uddannelsesparathedsvurderinger i 8.klasse2017 Få et overblik over, hvordan unge i 8. klasse oplever det snart at skulle vælge uddannelse - og at få vurderet deres uddannelsesparathed. Læs mere
NOTATUddannelsesparathed i 8. klasse2017 Notatet sætter fokus på de ikke-uddannelsesparate unge i 8. klasse, og hvordan de oplever uddannelsesparathedsvurderingerne. Notatet giver ledere, UU-vejledere og lærere indsigt i, hvad der karakteriserer de ikke-parate unge, og hvordan de oplever det forestående uddannelsesvalg. Læs mere
REDSKAB - UNGDOMSUDDANNELSEFokus på overgange mellem grundskole og ungdomsuddannelse 2017 Brug redskabet som guide til jeres arbejde med at skabe gode overgange for eleverne. Læs mere
REDSKAB - grundskole og ungdommens uddannelsesvejledningFokus på overgange mellem grundskole og ungdomsuddannelse2017 Brug redskabet som en hjælp til at arbejde med at udvikle de processer, der understøtter elevernes overgang til ungdomsuddannelse. Læs mere