TEMAUddannelseskvalitet Find vores udgivelser om uddannelseskvalitet - måling af uddannelseskvalitet på de videregående uddannelser. Læs også om metoden peerfeedback, hvor studerende giver hinanden feedback. Læs mere
PROJEKTVeje til uddannelseskvalitet Dette projekt undersøger, hvordan man ude på de videregående uddannelser kan arbejde med de seks indikatorer for et godt læringsmiljø, som er repræsenteret i Læringsbarometer. Læs mere
KATALOGInspiration til uddannelsers arbejde med Læringsbarometer2021 Dette katalog dykker ned i Læringsbarometer – UFM’s store spørgeskemaundersøgelse, der måler uddannelseskvalitet på de videregående uddannelser. Få inspiration og hjælp til, hvordan I kan arbejde med de indikatorer for et godt læringsmiljø, som er i læringsbarometer. Læs mere
CasePædagogisk leder og forældrepar: Klar kommunikation skaber tryghed Et tæt samarbejde mellem forældre og pædagogisk personale og mellem personale og ledelse sikrer en tryg opstart. Det fortæller pædagogisk leder Maibritt Iversen og Ida og David, forældrepar til en dreng i Stenurten. Læs mere
SLIDES PowerPoint-præsentation fra EVA's webinar om peerfeedback 2021 Hent EVA's slides fra vores webinar om peerfeedback, der blev afhold den 18. juni. Læs mere
AnalyseVi skal ikke tale obligatorisk erhvervspraktik til alle. Vi skal tale meningsfuld erhvervspraktik til alle Erhvervspraktikken er på dagsordenen – og med god grund. Hvis vi vil have flere unge i gang med en erhvervsuddannelse, er en udbredelse af erhvervspraktikken i folkeskolen et rigtigt godt sted at starte. Læs mere
ArtikelSlut med zoom? Vi skal holde fast i de nye digitale muligheder for at udvide undervisningen Vi skal passe på med at sammenligne fysisk og virtuel undervisning. For de kan noget helt forskelligt og kan supplere hinanden på måder, der styrker elevernes muligheder for at deltage i undervisningen, mener forsker i læring og digitale medier Christian Dalsgaard. Læs mere
ArtikelRødbeder kan noget i den virtuelle undervisning Peter har haft held med at skabe meningsfuld digital undervisning for sine elever derhjemme. Men i sidste ende er han i tvivl om, hvor meget fra nedlukningstiden han egentlig kan bygge videre på, når hverdagen igen består af fysisk undervisning. Læs mere
Artikel”Virtuel undervisning må ikke bare bestå af en lærer, der taler ind i en skærm” Virtuel undervisning kan aldrig erstatte den fysiske undervisning. Men man kan arbejde med at gøre den virtuelle undervisning så motiverende for eleverne som muligt, oplever Lisa. Det gør hun bl.a. Læs mere
Artikel"Det er svært at have relationer til eleverne i den virtuelle undervisning – og relationen betyder alt” Normalt er Lars typen, som aktivt bruger sine relationer til eleverne og løbende dialog som redskab i forhold til undervisning og feedback. Perioden med virtuel undervisning har udfordret denne tilgang og har krævet mere forberedelse og en højere grad af struktur for at fungere. Læs mere