Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerKommunernes indsatser for at sikre nok pædagoger i vores daginstitutioner2024 Kortlægning af kommunernes indsatser for at styrke rekruttering og fastholdelse Læs mere
Notat Forsøg med målrettede sociale indsatser i dagtilbud2023 Implement Consulting Group har i samarbejde med Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) evalueret 14 kommuners arbejde med at udvikle, beskrive og implementere målrettede sociale indsatser i dagtilbud. I denne rapport præsenteres resultaterne af evalueringen. Læs mere
InspirationsmaterialeInspiration: Målrettede sociale indsatser i dagtilbud2023 Inspirationsmaterialet præsenterer eksempler fra kommuner, der har arbejdet målrettet med en række indsatser i dagtilbud for familier og børn i udsatte positioner eller i risiko for at komme det. Læs mere
MinianalyseRedskaber til tidlig opsporing og screening i dagtilbud2023 Denne minianalyse beskriver kommuners anvendelse af redskaber i arbejdet med børn i udsatte positioner. Læs mere
RapportTabelrapport - indhold og kvalitet i tidlig SFO2023 Denne tabelrapport er et selvstændigt bilag til Danmarks Evalueringsinstituts (EVA) rapport om indhold og kvalitet i tidlig skolefritidsordning (tidlig SFO). Tabelrapporten er udarbejdet på grundlag af en spørgeskemaundersøgelse blandt SFO- og fritidshjemsledere. Læs mere
ResumeIndhold og kvalitet i tidlig SFO2022 Her får du en kort og lettilgængelig udgave af de vigtigste resultater fra rapporten Indhold og kvalitet i tidlig skolefritidsordning. Læs mere
RapportIndhold og kvalitet i tidlig skolefritidsordning2023 Vi undersøger i denne rapport indhold og kvalitet i tidlig SFO. Læs mere
RapportUdfordringer i understøttelse af børn i udsatte positioner2022 Denne rapport kaster lys over, hvilke udfordringer dagtilbudschefer og chefer for Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR) oplever ift. at understøtte børn i udsatte positioner i almene dagtilbud. Læs mere
RapportKommuners understøttende arbejde med børn i udsatte positioner i dagtilbud2022 I denne rapport kortlægges og beskrives de forskellige former for understøttelse, kommunerne konkret arbejder med for at understøtte børn i udsatte positioner i almene dagtilbud. Læs mere
RapportOvergange fra dagtilbud til skole2021 Denne rapport handler om overgangen mellem dagtilbud og skole og dokumenterer de seneste årtiers udvikling i måden, overgangen er blevet praktiseret på. Rapporten bidrager desuden med viden om den aktuelle overgangspraksis på landets skoler. Læs mere