ProjektOrdblinde elever i folkeskolen Syv procent af eleverne på en folkeskoleårgang er ordblinde. Det svarer til, at der sidder en til to ordblinde elever i hver skoleklasse. Læs mere
PROJEKTSamarbejde om undervisningen på de gymnasiale uddannelser Sådan samarbejder lærerne på de gymnasiale uddannelser om undervisningen Læs mere
ProjektFølgeevaluering af gymnasiereformen 2017 EVA følger sammen med Rambøll implementeringen af 2017-reformen og ser konkret på, hvordan skolerne arbejder med reformens forskellige elementer, og hvilke udfordringer og muligheder der er. Her kan du finde alle rapporterne i følgeforskningsprogrammet. Læs mere
ArtikelTo år efter gymnasiereformen: Elevernes faglige niveau og trivsel er uændret Elevernes faglige niveau og trivsel generelt er på linje med niveauet fra før gymnasiereformen. Samtidig er hf-eleverne mere orienterede mod mulighederne for job og videreuddannelse, når de begynder på hf. Det viser en ny rapport, der gør status over reformens andet år. Læs mere
ARTIKEL4 tendenser i gymnasiernes implementering af reformen EVA står sammen med Rambøll for evalueringen af den nye gymnasiereform. Den første undersøgelse sætter spot på skolernes arbejde med at implementere reformen. Få her fire tendenser ved skolers implementering af den nye gymnasiereform. Læs mere
DEBATFor mange indsatser og for lidt prioritering risikerer at spænde ben for den gode skoleudvikling Den gode skoleudvikling er udfordret af for mange indsatser og for lidt prioritering af, hvad der giver mening på den enkelte skole. Det skriver Lise Tingleff, chef for EVA's grundskoleområde, i et indlæg i Jyllandsposten 25. februar 2018. Læs mere
ProjektFVU og de læsesvage voksne Find vores udgivelser om, hvorvidt læsekurset FVU læsning rammer målskiven for de voksne, der har svært ved at læse. Læs mere
EVA undersøgerDen nye folkeskole efter reformen Find vores udgivelser om den nye folkeskole efter folkeskolereformen. Vi har undersøgt skolebestyrelsens rolle i den nye skole, forældreperspektiver på folkeskolen, skolernes arbejde med klasse- og holddannelse og den pædagogiske praksis i indskolingen. Læs mere
ARTIKELLæsekurser rammer skævt og bruges for lidt Læsekurserne til de svage læsere i Danmark bliver brugt alt for lidt og af de ’forkerte’, viser EVA’s undersøgelse af forberedende voksenundervisning. Læs mere