RAPPORTBedre veje til ungdomsuddannelse2016 EVA har gennemført 7 casestudier af institutioner, der har særligt effektfulde forberedende tilbud til de unge, så de kommer videre i uddannelse eller beskæftigelse. Læs mere
RAPPORTEvaluering af studieområdet på hhx 2016 Rapporten fremlægger resultaterne af en evaluering af studieområdet (SO) på hhx, som EVA har gennemført for Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling (MBUL). Læs mere
RAPPORTEvaluering af studieområdet på htx2016 Rapporten fremlægger resultaterne af en evaluering af studieområdet (SO) på htx, som EVA har gennemført for Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling (MBUL). Læs mere
RAPPORTKvalitetsudvikling af vejledningen ifm. specialpædagogisk støtte2016 Hvilken viden efterlyser de medarbejdere, der er ansvarlige for specialpædagogisk støtte på forskellige uddannelsessteder? Hvordan kan denne viden efter deres opfattelse bedst deles - og formidles, så den er praksisnær og anvendelsesorienteret? Læs mere
RAPPORTEfterskolernes vejledning2016 EVA har lavet en brugerundersøgelse blandt elever i 9. klasse, 10. klasse og specialklasse på efterskolerne. Læs mere
RAPPORTEvaluering af projekt om udvikling og afprøvning af kollektiv vejledning2016 Hvilke forhold hæmmer og fremmer, at kollektiv vejledning som metode lever op til vejledningens mål om at udfordre eleverne og bidrage til at kvalificere deres valg af ungdomsuddannelse? Og hvilken kompetenceudvikling finder sted hos de deltagende vejledere? Læs mere
RAPPORTUndervisning på forskellige niveauer2016 Erhvervsskoler skal udbyde fag på flere niveauer for at kunne udfordre alle eleverne bedst muligt. EVA har undersøgt et forsøgsprogram på ti erhvervsskoler, der underviser på forskellige niveauer i grundfagene. Læs mere
RAPPORTKlædt på til at træffe valg 2016 Hvad gør gymnasierne for at styrke deres elevers overgang til videregående uddannelse? Læs mere
RAPPORTEffekten af kommunale 10.-klassetilbud2016 EVA har undersøgt, om de kommunale 10.-klassetilbud, placeret i tilknytning til en folkeskole, gør unge i stand til at påbegynde og gennemføre en ungdomsuddannelse. Læs mere
NOTATBrug af specifikke fag i optagesystemet til universiteterne2016 Hvilken betydning har karakterer i specifikke fag som optagelseskriterie i forhold til at bruge karaktergennemsnittet? Læs mere