INSPIRATIONSMATERIALERedskab til forankringsproces2018 Få inspiration til fem processer, der kan udvikle og forankre nye perspektiver på jeres pædagogiske praksis i tråd med den styrkede pædagogiske læreplan. Læs mere
INSPIRATIONSMATERIALERedskab til selvevaluering2019 Få her et redskab, der giver jer en ramme til systematisk at stille skarpt på og analysere jeres praksis inden for centrale områder i den styrkede pædagogiske læreplan. Læs mere
DialogkortEvaluerende pædagogisk praksis2018 Få dialogkort der guider jer gennem en evaluering af jeres pædagogiske praksis. Læs mere
PLAKATSådan kan I evaluere jeres pædagogisk praksis2018 Få en plakat, der viser jer tre trin i en evaluerende pædagogisk praksis. Læs mere
Kort omEvaluerende pædagogisk praksis2018 I denne Kort om evaluerende pædagogisk praksis kan I som pædagogiske ledere og personale i dagtilbud få indblik i, hvordan man arbejder med en systematisk evaluerende praksis i det pædagogiske læringsmiljø. Læs mere
LæreplansfokusSamspil og relationer Velfungerende samspil og relationer mellem børn og pædagogisk personale er afgørende for børns trivsel, læring, udvikling og dannelse. Samspil og relationer dækker over alle de situationer, hvor børn og pædagogisk personale kommunikerer eller er sammen om noget. Læs mere
ProjektUndersøgelse af arbejdet med læreplaner Her finder du EVA's undersøgelser af pædagogiske læreplaner i perioden fra 2004-2021, dvs. under den første lov om pædagogiske læreplaner. Læs mere
DEBATFor mange indsatser og for lidt prioritering risikerer at spænde ben for den gode skoleudvikling Den gode skoleudvikling er udfordret af for mange indsatser og for lidt prioritering af, hvad der giver mening på den enkelte skole. Det skriver Lise Tingleff, chef for EVA's grundskoleområde, i et indlæg i Jyllandsposten 25. februar 2018. Læs mere
EVA undersøgerDen nye folkeskole efter reformen Find vores udgivelser om den nye folkeskole efter folkeskolereformen. Vi har undersøgt skolebestyrelsens rolle i den nye skole, forældreperspektiver på folkeskolen, skolernes arbejde med klasse- og holddannelse og den pædagogiske praksis i indskolingen. Læs mere
ARTIKELFem facts om de pædagogiske læreplaner De pædagogiske læreplaner løfter pædagogernes faglighed, viser EVA's evaluering. Hvordan påvirker læreplanerne børnenes kompetencer, og hvad er læreplanerne gode og mindre gode til? Læs her fem facts. Evalueringen viser blandt andet, at børn især er blevet bedre til sprog, og at socialt udsatte børn ikke omtales i læreplanerne. Læs mere