NotatStudievalgsmønstrene på erhvervsakademiuddannelserne2020 Notatet bidrager med viden om studievalgsmønstre på erhvervsakademiuddannelserne. Læs mere
NotatGeografiske bevægelser for studerende på erhvervsakademiuddannelser2020 Notatet bidrager til vidensgrundlaget om de geografiske bevægelser for studerende på erhvervsakademiuddannelserne mht. studiestart på erhvervsakademiuddannelserne og fastholdelse efter endt uddannelse. Læs mere
PROJEKTUnge på erhvervsakademiuddannelser I to notater bidrager Danmarks Evalueringsinstitut til vidensgrundlaget om hhv. de geografiske bevægelser- samt studievalgsmønstrene for studerende på erhvervsakademiuddannelserne. Læs mere
ProjektDigitale teknologier i undervisningen EVA følger, hvordan gymnasier anvender digital teknologier i undervisningen - både før, under og efter coronanedlukningen. Læs mere
NotatDigitale teknologier i undervisningen på ungdomsuddannelserne2020 Notatet giver lærere på ungdomsuddannelserne inspiration til, hvilke pædagogiske og didaktiske overvejelser det kan være relevant at gøre sig i planlægningen af undervisning med digitale teknologier. Læs mere
ProjektAlmene digitale kompetencer i EUD Hvilke almene digitale kompetencer bør elever tilegne sig i løbet af deres erhvervsuddannelse? Og hvordan skal erhvervsuddannelserne i praksis arbejde med at understøtte, at eleverne får de fornødne digitale kompetencer? Det har EVA undersøgt i denne behovsanalyse. Læs mere
RAPPORTNye krav til de pædagogiske kompetencer2015 EVA har undersøgt kompetenceløftet blandt lærere på erhvervsuddannelser og AMU-uddannelser. Læs mere