RapportFeedback på erhvervsuddannelserne 2019 I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) resultaterne af en undersøgelse af, hvordan der arbejdes med feedback i praksis på erhvervsuddannelser. Læs mere
ArtikelHvis eleverne skal have bedre feedback, har lærerne brug for kollegial sparring Lærerne på erhvervsuddannelserne vil gerne være bedre til at give eleverne feedback. De efterspørger en mere nærværende ledelse og mere kollegial sparring. Læs mere
ArtikelEUD-elever skal klædes bedre på til at indgå i det digitaliserede samfund Eleverne på erhvervsuddannelserne risikerer at tabe terræn i forhold til andre unge, hvis der ikke kommer fokus på de almene digitale kompetencer på deres uddannelser. Læs mere
ArtikelSådan rustes KU-studerende til at komme igennem pensum Nogle studerende drukner i de svære tekster, andre giver op på forhånd, når de ikke har teknikkerne til at studere. Derfor er Københavns Universitet i gang med at integrere arbejdet med studieteknikker i den almindelige undervisning – ikke kun i studiestarten, men hele vejen igennem bacheloruddannelserne. Læs mere
PressemeddelelseNye studerende er gode til samarbejde, men slås med at planlægge deres tid Studieteknik, selvstudie og studieplanlægning er blandt de kompetencer, de nye studerende selv vurderer, at de er dårligst til. Det viser en ny undersøgelse fra Danmarks Evalueringsinstitut. Ansvaret ligger både hos gymnasierne og på de videregående uddannelser. Læs mere
DEBATGod undervisning fortjener højere status på universiteterne I andre nordiske lande har man ændret i incitamenterne for at sikre, at de universitetsansatte tager undervisningsopgaven mere alvorligt. Det bør Danmark lade sig inspirere af. Læs mere
RapportAlmene studiekompetencer 2018 Gode almene studiekompetencer er - sammen med gode faglige studiekompetencer - en forudsætning for at kunne gennemføre en videregående uddannelse Læs mere
UdgivelseIt som pædagogisk værktøj på erhvervsuddannelserne2017 Sådan kan I som erhvervsskole bruge it til undervisningsdifferentiering og til at styrke koblingen mellem skole og praktik Læs mere