ProjektSpecialpædagogisk støtte (SPS) for eud-elever i lære I Danmark står vi over for en kompleks samfundsudfordring med mangel på faglært arbejdskraft og lav søgning til og stort frafald fra erhvervsuddannelserne. Læs mere
RapportErhvervsskolers arbejde med specialpædagogisk støtte (SPS) i oplæringsperioder2023 I denne undersøgelse ser EVA på, hvordan danske erhvervsskoler arbejder med at understøtte SPS i oplæringsperioder – specifikt for SPS-modtagere med psykiske funktionsnedsættelser – samt hvilke barrierer der kan blokere for god støtte i oplæringsperioder. Læs mere
RapportTabelrapport - indhold og kvalitet i tidlig SFO2023 Denne tabelrapport er et selvstændigt bilag til Danmarks Evalueringsinstituts (EVA) rapport om indhold og kvalitet i tidlig skolefritidsordning (tidlig SFO). Tabelrapporten er udarbejdet på grundlag af en spørgeskemaundersøgelse blandt SFO- og fritidshjemsledere. Læs mere
ResumeIndhold og kvalitet i tidlig SFO2022 Her får du en kort og lettilgængelig udgave af de vigtigste resultater fra rapporten Indhold og kvalitet i tidlig skolefritidsordning. Læs mere
RapportIndhold og kvalitet i tidlig skolefritidsordning2023 Vi undersøger i denne rapport indhold og kvalitet i tidlig SFO. Læs mere
FaktaarkFakta fra evalueringen af gymnasiereformen på de fire gymnasiale ungdomsuddannelser2022 I dette faktaark fremgår udvalgte resultater fra den afsluttende evaluering af gymnasiereformen. Resultaterne er indsamlet i 2021 på tværs af alle fire gymnasiale ungdomsuddannelser. Læs mere
FaktaarkFakta fra evalueringen af gymnasiereformens intention om styrket afklaring og valg af fag2022 I dette faktaark fremgår udvalgte resultater fra den afsluttende evaluering af gymnasiereformen med fokus på elevernes afklaring og valg af fag. Resultaterne er indsamlet i 2021 på tværs af alle fire gymnasiale ungdomsuddannelser. Læs mere
RapportFølgeforskningsprogrammet til gymnasiereformen. Sjette delrapport2022 I denne rapport præsenteres følgeforskningen til gymnasiereformen, som Rambøll og EVA har gennemført på opdrag af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet i perioden 2017-2022. Læs mere
RapportOvergange fra dagtilbud til skole2021 Denne rapport handler om overgangen mellem dagtilbud og skole og dokumenterer de seneste årtiers udvikling i måden, overgangen er blevet praktiseret på. Rapporten bidrager desuden med viden om den aktuelle overgangspraksis på landets skoler. Læs mere
TemaOvergange fra dagtilbud til skole En god skolestart handler om at skabe sammenhæng i overgangen fra dagtilbud til sfo og skole. Find inspiration og ny viden om, hvad der giver en god overgang. Læs mere