ProjektEffekten af voksenlærlingeordningen Voksenlærlingeordningen har som et af sine formål at give flere ufaglærte voksne en erhvervsuddannelse, men virker. Det har EVA undersøgt i dette projekt. Læs mere
RapportEffekten af voksenlærlingeordningen på tilgangen til erhvervsuddannelser2023 Er der en kausal sammenhæng mellem ændringer i tilskudsniveauet i voksenlærlingeordningen på den ene side og tilgang, frafald og gennemførelse på erhvervsuddannelserne for ufaglærte i målgruppen på den anden side? Dette spørgsmål har EVA besvaret i denne rapport. Læs mere
RapportErhvervsuddannelse for voksne (EUV) som omskoling2022 I denne rapport analyseres omfanget af og mønstre blandt faglærte voksne, der starter på en ny erhvervsuddannelse. Læs mere
ProjektGymnasiale uddannelser: Erfaringsopsamling på Covid-19-pandemien Siden marts 2020 har de gymnasiale uddannelser haft to længerevarende perioder med landsdækkende nedlukninger som følge af covid-19-pandemien. Hertil kommer en lang række lokale nedlukninger, hvor lokale smitteudbrud har lukket hele gymnasier eller sendt enkelte klasser hjem. Læs mere
Kort fortaltOpsummering af 'Erfaringsopsamling: Elevernes læring og trivsel på de gymnasiale uddannelser under covid-19-pandemien'2022 EVA’s undersøgelse indikerer, at knap to år med gentagne nedlukninger og genåbninger af de gymnasiale uddannelser har haft en negativ betydning for elevernes faglighed og trivsel Læs mere
RapportErfaringsopsamling: Elevernes læring og trivsel på de gymnasiale uddannelser under covid-19-pandemien2022 Med denne undersøgelse giver Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) et indblik i, hvordan de gymnasiale uddannelser i efteråret 2021 har vurderet, at det står til fagligt og trivselsmæssigt med eleverne på de gymnasiale uddannelser efter mere end halvandet år præget af perioder med nødundervisning so Læs mere
ProjektEUD: Erfaringsopsamling på Covid-19-pandemien Et indblik i, hvordan de danske erhvervsuddannelser har det fagligt og trivselsmæssigt efter mere end halvandet år præget af kortere og længere perioder med nødundervisning som følge af Covid-19-pandemien Læs mere
Kort fortaltOpsummering af 'Erfaringsopsamling: Elevernes trivsel og læring på erhvervsuddannelserne under covid-19- pandemien'2022 EVA’s undersøgelse indikerer, at knap to år med gentagne nedlukninger og genåbninger af erhvervsskolerne har haft en negativ betydning for eud-elevernes faglighed og trivsel. Læs mere
RapportErfaringsopsamling: Elevernes læring og trivsel på erhvervsuddannelserne under covid-19-pandemien2022 Med denne undersøgelse giver Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) et indblik i, hvordan de danske erhvervsskoler i efteråret 2021 har vurderet, at det står til fagligt og trivselsmæssigt med eleverne efter mere end halvandet år præget af kortere og længere perioder med nødundervisning som følge af Læs mere
ProjektSkolechefers, PPR's og skolepædagogers erfaringer fra anden nedlukning under Covid-19 Undersøgelsen belyser erfaringer med nødpasning, nødundervisning og Psykologisk Pædagogisk Rådgivning under Covid-19 pandemien under den anden nedlukning i 2021. Læs mere