RapportFeedback på erhvervsuddannelserne 2019 I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) resultaterne af en undersøgelse af, hvordan der arbejdes med feedback i praksis på erhvervsuddannelser. Læs mere
HæfteAnvendelsesorienteret undervisning2019 Med dette hæfte ønsker Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) at understøtte og inspirere arbejdet med anvendelsesorienteret undervisning i almene voksen- og efteruddannelsestilbud. Det gør vi ved hjælp af en afklaring af begrebet anvendelsesorienteret undervisning. Læs mere
ProjektAnvendelsesorienteret undervisning Anvendelsesorienteret undervisning har fokus på at skabe grundlag for, at kursisterne kan se, hvor og hvordan det lærte kan anvendes i forskellige, relevante kontekster. Fordi det motiverer mange voksne, at den undervisning de møder, er meningsfuld og anvendelig. Læs mere
temaFeedback i gymnasiet Hvad har betydning for, om feedback og evaluering styrker elevernes læring? Hvordan kan lærere arbejde med feedback som en integreret del af undervisningen. Få viden og gode råd her. Læs mere
RAPPORTFeedback som en integreret del af undervisningen – en vidensopsamling2017 Hvad der har betydning for, om feedback og evaluering styrker elevernes læring? Og hvordan lærerne kan arbejde med feedback som en integreret del af undervisningen? Det ser denne vidensopsamling ser på. Læs mere
PLAKAT4 elementer i god feedback2017 Hvad er god feedback? På tværs af seks deltagende skoler fremhæver lærere, elever og ledere fire feedbackelementer, der er særligt virkningsfulde i at understøtte gymnasieelevernes læring bedst muligt. Læs mere
TemaKaraktergivning i gymnasiet Find vores udgivelser om karaktergivning på gymnasiet, hvordan det karakterfri gymnasium fungerer, og hvilke udfordringer der er ved 7-trins-skalaen. Bliv klogere på, hvordan karakterer påvirker elevers tilgang til læring. Læs mere