DialogkortDialogkort om alsidig personlig udvikling2019 Disse dialogkort giver jer spørgsmål, I kan reflektere over, når I vil sætte fokus på børns livsduelighed, engagement og deltagelseskompetence samt gåpåmod . Læs mere
RapportGrønlandske studerende på videregående uddannelser i Danmark2019 Denne rapport undersøger særlige kendetegn for grønlandske studerende på danske videregående uddannelser. Rapporten undersøger grønlandske studerendes oplevelser i forhold til bl.a. Læs mere
ProjektStudierelaterede følelser på videregående uddannelser Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) ønsker at bidrage med viden om de studerendes trivsel. Med denne undersøgelse supplerer vi debatten om trivsel på de videregående uddannelser med en udvidet forståelse af de studerendes følelser i relation til deres studieliv. Læs mere
redskabMål de studerendes trivsel2019 Trivsel er mange ting, ikke mindst blandt studerende på de videregående uddannelser, og trivsel kan måles og undersøges på flere leder og kanter. Dette redskab kan bruges til at måle de studerendes følelser i forhold til studiet. Læs mere
ArtikelStore forskelle i kommuners opkvalificering af flygtninge Det er meget forskelligt, i hvor stort omfang kommunerne bruger arbejdsmarkedsuddannelser (AMU) til at opkvalificere nyankomne flygtninge. De ledige flygtninge, som deltager i AMU-kurser, har efterfølgende større tilknytning til arbejdsmarkedet Læs mere
ArtikelStudenterrådgivningen: EVA-redskab kan bruges i det terapeutiske arbejde Studenterrådgivningen har hvert år samtaler med mere end 4000 studerende, der har det svært. Jesper Madsen, programleder og psykolog, glæder sig til at bruge ny skala for studerendes følelser i sit arbejde. Læs mere
NotatStore kommunale forskelle i opkvalificering af flygtninge2019 EVA har undersøgt i hvor høj grad kommuner bruger arbejdsmarkedsuddannelser (AMU) til at opkvalificere nyankomne flygtninge, og om der er sammenhæng mellem flygtninges deltagelse i AMU og beskæftigelse. Læs mere
ProjektFlygtninges vej til arbejde og uddannelse EVA har undersøgt, i hvilken grad de danske kommuner bruger arbejdsmarkedsuddannelser (AMU) til at opkvalificere flygtninge. Læs mere
DEBATMange unge har faktisk brug for sabbat efter gymnasiet 8 ud af 10 unge tager en pause efter gymnasiet. Hvis sabbatten bliver brugt til at træffe et mere kvalificeret studievalg, er tiden givet godt ud. Læs mere
DEBATLærere skal have flere kompetencer til at kunne undervise nyankomne elever Det kan virke paradoksalt, at over halvdelen af kommunerne lader nytilkomne elever starte direkte i de almindelige klasser, når skoleledere og lærere samtidig efterspørger flere ressourcer til at efteruddanne lærerene. Læs mere