InspirationsmaterialeBørnemosaikker: Arbejd systematisk med børneperspektiver2020 Inspirationsmaterialet tilbyder en konkret og systematisk tilgang til at arbejde med børnenes perspektiver i jeres hverdag. Læs mere
ArtikelBliv klogere på kvaliteten af jeres praksis med Børnemosaikker Børn har førstehåndsviden om, hvordan det er at være barn i dagtilbud. Et stærkt afsæt for at udvikle jeres praksis er derfor systematisk at gå på opdagelse i børnenes perspektiver. Læs mere
InspirationDialogkort til podcastserien BØRNEHØJDE - om evalueringskultur2020 Brug dette dialogkort til i fællesskab at reflektere over, hvordan I kommer godt videre med evaluering og udvikling hos jer. Dialogkortet hører til podcastserien BØRNEHØJDE og tager udgangspunkt i pointer fra temaet om evalueringskultur. Læs mere
ArtikelQ&A om Viden om praksis 2018 Formålet med Viden om praksis 2018 er at indsamle viden om lederes og pædagogisk personales arbejder praksis, værdier, arbejdsmiljø mv. i dagtilbud til børn. Resultaterne kommer fra den internationale Talis Starting Strong-spørgeskemaundersøgelse, der er gennemført i i alt ni lande. Viden om praksis 2018 gennemføres i et samarbejde mellem EVA og Danmarks Statistik på vegne af Børne- og Socialministeriet. Læs mere
Power Point7 hovedresultater af undersøgelsen af faglig kompetenceudvikling i dagtilbud2020 Få de syv hovedpointer fra undersøgelsen ”Faglig kompetenceudvikling i dagtilbud", som ser på, hvilken form for kompetenceudvikling pædagogisk personale efterspørger. Resultaterne identificerer, hvilke medarbejdere man bør være opmærksom på, når kompetenceudviklingsaktiviteterne planlægges. Læs mere
Power Point14 hovedresultater af undersøgelse af pædagogisk praksis og faglig overbevisning2020 Få de 14 vigtigste pointer fra undersøgelsen "Pædagogisk praksis og faglig overbevisning" fremstillet på en overskuelig og kortfattet måde. Undersøgelsen ser på den faglige overbevisning og pædagogiske praksis i daginstitutioner og i dagplejen, som det så ud, før lovgivningen om den styrkede pæ Læs mere
RapportPædagogisk praksis og faglig overbevisning. Anden afrapportering fra Viden om Praksis – OECD’s dagtilbudsundersøgelse 20182020 Rapporten belyser pædagogisk praksis og faglig overbevisning i dagtilbud. Den ser også på ledelse og tilsyn af samt evalueringskultur i dagtilbud. Undersøgelsen bygger på data fra før, lovgivningen om den styrkede pædagogiske læreplan (SPL) trådte i kraft 1. Læs mere
RapportFaglig kompetenceudvikling. Første afrapportering fra Viden om Praksis – OECD's dagtilbudsundersøgelse 20182020 Rapporten giver et indblik i, hvilken form for kompetenceudvikling pædagogisk personale i dagtilbud typisk efterspørger - og hvilken de får. Den ser også på, hvilke medarbejdergrupper det er hensigtsmæssigt at være opmærksom på, når kompetenceudvikling planlægges. Læs mere
Rapport Midtvejsevaluering af Center for anvendelse af it i undervisningen (CIU)2020 Styrelsen for It og Læring (STIL) har bedt Danmarks Evalueringsinstitut om at varetage evaluering af centret og undersøge, om intentionerne med CIU indfries. Hent publikation
LæreplanstemaKrop, sanser og bevægelse Pædagogisk arbejde med børns kropslighed, sansning og bevægelse er med til at forme deres muligheder for at bruge og fornemme deres krop, udtrykke sig, aflæse andres kropssprog og udvikle sunde kropsvaner i barndommen og voksenlivet. På denne side får du viden og inspiration til arbejdet med læreplanstemaet. Læs mere