ProjektEvalueringskultur på personalemøder Find vores udgivelser om evalueringskulturen på personalemøder i daginstitutioner, og få inspiration til at se på evalueringskulturen i eget dagtilbud. Læs mere
MinianalyseEvalueringsaktivitet på personalemøder i daginstitutioner2022 Denne minianalyse undersøger, hvordan evalueringskulturen ser ud på personalemøder i dagtilbuddene efter den styrkede pædagogiske læreplan er trådt i kraft. Analysen viser udviklingen i evalueringsaktivitet på personalemøderne og undersøger, hvordan evalueringskultur kommer til udtryk på personalemøder. Læs mere
RapportEvaluering af den styrkede pædagogiske læreplan. Slutrapport2022 I rapporten finder du resultaterne af en evaluering af, hvordan og i hvilket omfang dagtilbuddene arbejder med udvalgte fokusområder i den styrkede pædagogiske læreplan, samt hvordan kommunerne og dagtilbuddene arbejder med at implementere og realisere fokusområderne i læreplanen. Læs mere
Styrket pædagogisk læreplanBørns leg Leg er et af ni elementer i det fælles pædagogiske grundlag i den styrkede pædagogiske læreplan. Her får du som leder, pædagogisk personale eller konsulent inspiration til at sikre, at alle børn kan engagere sig i og få erfaringer med leg. Læs mere
RapportMåling af undervisningskvalitet på de videregående uddannelser2021 Rapporten præsenterer konkrete bud på, hvordan man kan måle de studerendes oplevelse af syv centrale aspekter af undervisning på de videregående uddannelser. Læs mere
InspirationskatalogStudieintensitet på videregående uddannelser2020 Gode eksempler på videregående uddannelsers arbejde med studieintensitet. Inspiration til studieledere, undervisere og andre medarbejdere på de videregående uddannelser, der vil styrke studieintensiteten. Læs mere
RapportFeedback på erhvervsuddannelserne 2019 I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) resultaterne af en undersøgelse af, hvordan der arbejdes med feedback i praksis på erhvervsuddannelser. Læs mere
ProjektEvaluering af den styrkede pædagogiske læreplan EVA evaluerer i 2018-2021 den styrkede pædagogiske læreplan, som trådte i kraft 1. juli 2018, for Børne- og Undervisningsmisteriet. Vi følger udviklingen i kommunernes og dagtilbuddenes arbejde med at realisere den styrkede pædagogiske læreplan, bl.a. Læs mere
ForskningskortlægningLeg og læring i skandinavisk dagtilbudsforskning2017 Hvad kendetegner den skandinaviske dagtilbudsforskning i leg og læring? Her kan du læse om de temaer der er særligt fremtrædende i den skandinaviske forskning om leg og læring. Læs mere
EVA TEMALeg for børn Leg er en vigtig del af børns udvikling. Men hvordan og hvornår leger børn bedst, og hvilke situationer er det særlig vigtigt for pædagoger og daginstitutioner at have fokus på? Her kan du læse mere om børns leg og læring. Læs mere