ProjektKommunernes pædagogisk-psykologiske rådgivning (PPR) Denne undersøgelse sætter fokus på samarbejdet mellem PPR og grundskoleområdet, og vi belyser de udfordringer, som PPR og skolerne oplever. Læs mere
ProjektSkolechefers, PPR's og skolepædagogers erfaringer fra anden nedlukning under Covid-19 Undersøgelsen belyser erfaringer med nødpasning, nødundervisning og Psykologisk Pædagogisk Rådgivning under Covid-19 pandemien under den anden nedlukning i 2021. Læs mere
ProjektGrundskole: Erfaringsopsamling på Covid-19-pandemien Siden marts 2020 har de danske grundskoler haft to længerevarende perioder med landsdækkende nedlukninger som følge af covid-19-pandemien. Hertil kommer en lang række lokale nedlukninger, hvor lokale smitteudbrud har lukket hele skoler eller sendt enkelte klasser hjem. Status, indsatser og fremadrettede behov. Læs mere
Kort fortaltOpsummering af 'Elevernes læring og trivsel i grundskolen under covid-19-pandemien'2022 EVA’s undersøgelse indikerer, at knap to år med gentagne nedlukninger og genåbninger af grundskolerne som følge af covid-19-pandemien har haft negativ betydning for elevernes faglighed og trivsel. Læs mere
RapportErfaringsopsamling: Elevernes læring og trivsel i grundskolen under covid-19-pandemien2022 Med denne undersøgelse giver Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) et indblik i, hvordan de danske skoler i efteråret 2021 har vurderet, at det står til fagligt og trivselsmæssigt med eleverne i grundskolen efter mere end halvandet år præget af kortere og længere perioder med nødundervisning som følge af covid-19-pandemien. Læs mere
BilagTabelbilag til Kommunale rammer, PPR og pædagogers arbejde i grundskolen under covid-19-pandemien2021 Dette tabelbilag indeholder den spørgeskemaundersøgelse, EVA har gennemført i forbindelse med undersøgelsen af kommuners, PPR's og skolepædagogers erfaringer fra nedlukninger ifbm. covid-19-pandemien frem til februar 2021. Læs mere
BilagMetodebilag til Kommunale rammer, PPR og pædagogers arbejde i grundskolen under covid-19-pandemien2021 I dette metodebilag gives der en detaljeret beskrivelse af de metodeelementer, der ligger til grund for rapporten "Kommunale rammer, PPR og pædagogers arbejde i grundskolen under covid-19-pandemien". Læs mere
RapportKommunale rammer, PPR og pædagogers arbejde i grundskolen under covid-19- pandemien2021 Denne rapport belyser erfaringer med nødpasning, nødundervisning og Psykologisk Pædagogisk Rådgivning (PPR) under covid-19-pandemien. Læs mere
ProjektSkolernes erfaringer fra første nedlukning under Covid-19 pandemien Erfaringsopsamlingen på grundskoleområdet har fokus både på nødundervisningens styrings- og ledelsesmæssige rammer og organisering og pædagogik. Læs mere
BilagTabelbilag B: Grundskolers erfaringer med nødundervisning under covid-19-pandemien.2021 Bilaget indeholder tabellerne fra rapporten: Grundskolers erfaringer med nødundervisning under covid-19-pandemien. Læs mere