Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerKommunernes indsatser for at sikre nok pædagoger i vores daginstitutioner2024 Kortlægning af kommunernes indsatser for at styrke rekruttering og fastholdelse Læs mere
RapportFørsteårsstuderendes faglige og sociale trivsel under nedlukningen2021 Få indblik i konsekvenserne af hjemsendelsen i vinteren og foråret 2020/2021 for førsteårsstuderende på videregående uddannelser. Læs bl.a. om de studerendes oplevelse af onlineundervisningen, deres motivation, faglige engagement og det sociale læringsmiljø. Læs mere
NOTATTrivsel blandt førsteårsstuderende under hjemsendelsen i foråret 20212021 EVA har spurgt førsteårsstuderende, der startede i efteråret 2020, hvordan de har det på studiet i foråret 2021. Svarene sammenholdes med spørgeskemasvar fra tidligere år for at se forskellen på studerendes trivsel i en tid med og uden Covid-19. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Små grupper i lyset af pandemien2021 Pandemien har bragt et enormt arbejdspres til landets dagtilbud, men også ført til nye løsninger i organiseringen af hverdagen. En af de ting, der har styrket børnenes trivsel, er det ekstra fokus på små børnegrupper. Få perspektiver på en coronatid fra forskningen, EVA, BUPL, KL, FOA, FOLA og Børns Vilkår. Læs mere
RapportOpsamling af erfaringer gjort under COVID-19 i danske dagtilbud - april til juni 20202021 I denne rapport kan du blive klogere på de erfaringer og den læring, der har fundet sted på dagtilbudsområdet under COVID-19. Rapportens formål er at bidrage til den fortsatte udvikling på området og for den fremadrettede håndtering af COVID-19. Læs mere
BilagTabelbilag B: Voksen- og efteruddannelsers erfaringer med nødundervisning under covid-19-pandemien2021 Bilaget indeholder tabellerne fra rapporten: Voksen- og efteruddannelsers erfaringer med nødundervisning under covid-19-pandemien. Læs mere
BilagMetodebilag A: Voksen- og efteruddannelsers erfaringer med nødundervisning under covid-19-pandemien2021 Dette metodeappendiks uddyber formål og design for den samlede erfaringsopsamling. Derudover gives der en detaljeret beskrivelse af de metodeelementer, der ligger til grund for rapporten omkring erfaringer fra nødundervisningen på voksen- og efteruddannelsesområdet. Læs mere
RAPPORTVoksen- og efteruddannelsers erfaringer med nødundervisning under covid-19-pandemien2021 Rapporten belyser de erfaringer, som uddannelsesledere og undervisere på Voksenuddannelsescentre (VUC) og Arbejdsmarkedsuddannelsesinstitutioner (AMU) har gjort sig i forbindelse med den nødundervisning, der fandt sted i foråret og forsommeren 2020. Perioden med nødundervisning omfatter både en total nedlukning af institutionerne i marts samt en gradvis genåbning i løbet af maj. Læs mere
NOTATTrivsel blandt nye studerende i 20202021 Coronasituationen har udfordret de studerendes trivsel. Det viser dette notat, som sammenligner trivslen blandt nystartede studerende i efteråret 2020 med trivslen i 2017. Læs mere
NOTATStuderendes oplevelser af introforløbet under COVID-192021 Mange nye studerende fandt introduktionsforløbene mangelfulde i 2020. Dette notat sammenligner de studerendes oplevelser af introduktionsforløbene i efteråret 2020 med forløbene i 2017. Læs mere