PJECEKvalitetsrapporten som ledelsesværktøj2012 Få inspiration til, hvordan I som skoleledelse kan arbejde med skolens eget bidrag til den kommunale kvalitetsrapport. Læs mere
RAPPORTIndsatser for tosprogede elever: Kortlægning og analyse2012 EVA har sammen med SFI (Statens Forskningsinstitut for Velfærd) kortlagt og analyseret kommuners og folkeskolers indsatser over for tosprogede elever i folkeskolen. Læs mere
RAPPORTEvaluering af Nordisk Netværk for Voksnes Læring (NVL)2012 EVA har evalueret Nordisk Netværk for Voksnes Læring blandt andet for at vurdere, hvordan NVL’s aktiviteter fremadrettet kan styrkes. Læs mere
NOTATEvaluering af DSA-forløb på Herstedlund Skole, Albertslund Kommune2012 EVA har evalueret udbyttet af forløbet i ”Dansk som andetsprog i fagene”, som lærere på 5. og 7. årgang fra Herstedlund Skole har deltaget i. Læs mere
ARTIKELRessourcepersoners rolle i den pædagogiske praksis2012 EVA tegner et billede af forskellige tilgange til brugen af ressourcepersonen i skoler og dagtilbud - og af hvad man som leder af skole eller dagtilbud bør holde sig for øje, hvis man vil anvende kompetencerne optimalt. Læs mere
ARTICLERecognition of Prior Learning within Formal Adult Education in Denmark 2012 The article focuses on the results that illustrate possibilities and limitations for the recognition of prior learning in the Danish adult educational system and on the results that might interest readers outside of a Danish educational context. Læs mere
INSPIRATIONSHÆFTEMinilex om kvalitetsrapporten2012 Få inspiration og gode råd til, hvordan I som kommune kan arbejde med kvalitetsrapporter på skoleområdet. Læs mere
RAPPORTSlutevaluering af Tosprogs-Taskforcen i grundskolen2012 Oxford Research og EVA har fulgt Tosprogs-Taskforcens arbejde i fem samarbejdskommuner over tre år. Læs mere
GUIDEProjektmodel med indsatsteori2012 Sådan kan kommuner iværksætte systematisk udviklingsarbejde om at bryde den negative sociale arv, hvis de etablerer et tværgående samarbejde mellem dagtilbud, skole og SFO og bruger indsatsteori som metodisk ramme. Læs mere
NOTATStatus på Gildbroskolen efter projektet2012 Hvordan er Gildbroskolens erfaringer fra projektet om negativ social arv? Og hvordan inddrager Gildbroskolen erfaringerne i deres nuværende pædagogiske arbejde? Læs mere