ARTIKEL4 elementer i god vejledning i studieretningsprojektet Studieretningsprojektet står for døren, og I vil gerne give eleverne den bedste vejledning. Hvad skal der til? Læs mere
RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 1. delrapport 2017 Denne rapport præsenterer resultaterne af en baselinemåling for følgeforskningsprogrammet om gymnasiereformen. Baselinemålingen afdækker en række forhold med relevans for gymnasiereformens implementering og mål forud for reformens ikrafttrædelse i august 2017. Læs mere
POWER POINTPædagogisk ledelse - til gymnasiet2017 Få her viden om pædagogisk ledelse som powerpoint. Disse powerpoint er målrettet gymnasiet Læs mere
EVA undersøgerIt og digital dannelse i gymnasierne Hvordan kan ledere og lærere på gymnasierne gribe arbejdet med it og digital læremidler an? Læs mere
ArtikelGode råd til gymnasieledere om digital dannelse Lær af andre gymnasiers gode erfaringer, og byg et stærkt fundament for elevernes digitale dannelse hos jer. Læs mere
RAPPORTIt og digital dannelse i gymnasiet - en erfaringsopsamling2017 Hvordan kan man bruge it og digitale hjælpemidler til at løfte elevens læring i gymnasiet? Læs mere
temaFeedback i gymnasiet Hvad har betydning for, om feedback og evaluering styrker elevernes læring? Hvordan kan lærere arbejde med feedback som en integreret del af undervisningen. Få viden og gode råd her. Læs mere
projektBedre veje til ungdomsuddannelse Find vores udgivelser om de unge, der er i målgruppen for forberedende tilbud som forberedelse til ungdomsuddannelse, og få inspiration til, hvordan du som uddannelsesplanlægger kan målrette de forberedende tilbud til målgruppen. Læs mere
RAPPORTDe unge i målgruppen for forberedende tilbud 2017 EVA har undersøgt de unges forløb fra folkeskolen via forberedende tilbud til ungdomsuddannelse. Vi beskriver de unge, der har brug for forberedende tilbud forud for ungdomsuddannelse. Læs mere
RAPPORTGymnasiernes arbejde med formativ feedback 2017 Hvilke pædagogiske og didaktiske erfaringer har lærere, ledere og elever på de gymnasiale uddannelser med formativ feedback? Og hvordan kan de organisatoriske rammer understøtte en formativ feedbackkultur på skolen? Læs mere