InspirationsmaterialeBørnemosaikker: Arbejd systematisk med børneperspektiver2020 Inspirationsmaterialet tilbyder en konkret og systematisk tilgang til at arbejde med børnenes perspektiver i jeres hverdag. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Tryg tilknytning2020 Tryg tilknytning er jeres vigtigste pædagogiske opgave. Nyt EVA TEMA om tryg tilknytning inspirerer jer til at arbejde med tilknytning - til det enkelte barn og til hele børnegruppen. Hent magasinet her
RapportElevernes syn på 10. klasse2020 Rapporten indeholder resultaterne af en undersøgelse af elevernes syn på 10. klasse. Mange elever oplever, at de løfter sig fagligt i løbet af 10. klasse, at de får større faglig selvtillid og udvikler sig personligt og socialt. Læs mere
RapportSynet på optagelsesprocessen til de gymnasiale uddannelser blandt unge fra 10. klasse2020 Denne rapport undersøger optagelsesprocessen som følge af de nye adgangskrav til de gymnasiale uddannelser, der blev indført i foråret 2019. Læs mere
HæfteLæringsmiljøkvalitet - National undersøgelse2020 I dette hæfte præsenterer vi et overblik over resultaterne af EVA's undersøgelse af kvaliteten af det pædagogiske læringsmiljø i kommunale børnehaver i Danmark. Resultaterne viser bl.a., at det pædagogiske personale generelt er gode til at interagere med børnene, men også at legeområderne i mange børnehaver ikke er særligt attraktive for børnene. Læs mere
RapportLæringsmiljø i kommunale børnehaver2020 I denne rapport præsenteres resultaterne af EVA's undersøgelsen af det pædagogiske læringsmiljø i de kommunale børnehaver. Resultaterne viser bl.a., at det pædagogiske personale generelt er gode til at interagere med børnene, men også at legeområderne i mange børnehaver ikke er særligt attraktive for børnene. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Kvalitet i dagtilbud2020 Bliv klogere på kvalitet i dagtilbud og måling af kvalitet. Bliv inspireret til, hvordan I kan arbejde videre med kvalitet i jeres egen praksis. Læs mere
NOTATUddannelsesparathed i 8. klasse2017 Notatet sætter fokus på de ikke-uddannelsesparate unge i 8. klasse, og hvordan de oplever uddannelsesparathedsvurderingerne. Notatet giver ledere, UU-vejledere og lærere indsigt i, hvad der karakteriserer de ikke-parate unge, og hvordan de oplever det forestående uddannelsesvalg. Læs mere
REDSKAB - UNGDOMSUDDANNELSEFokus på overgange mellem grundskole og ungdomsuddannelse 2017 Brug redskabet som guide til jeres arbejde med at skabe gode overgange for eleverne. Læs mere
REDSKAB - grundskole og ungdommens uddannelsesvejledningFokus på overgange mellem grundskole og ungdomsuddannelse2017 Brug redskabet som en hjælp til at arbejde med at udvikle de processer, der understøtter elevernes overgang til ungdomsuddannelse. Læs mere