InspirationsmaterialeBørnemosaikker: Arbejd systematisk med børneperspektiver2020 Inspirationsmaterialet tilbyder en konkret og systematisk tilgang til at arbejde med børnenes perspektiver i jeres hverdag. Læs mere
ArtikelBliv klogere på kvaliteten af jeres praksis med Børnemosaikker Børn har førstehåndsviden om, hvordan det er at være barn i dagtilbud. Et stærkt afsæt for at udvikle jeres praksis er derfor systematisk at gå på opdagelse i børnenes perspektiver. Læs mere
InspirationDialogkort til podcastserien BØRNEHØJDE - om evalueringskultur2020 Brug dette dialogkort til i fællesskab at reflektere over, hvordan I kommer godt videre med evaluering og udvikling hos jer. Dialogkortet hører til podcastserien BØRNEHØJDE og tager udgangspunkt i pointer fra temaet om evalueringskultur. Læs mere
ArtikelQ&A om Viden om praksis 2018 Formålet med Viden om praksis 2018 er at indsamle viden om lederes og pædagogisk personales arbejder praksis, værdier, arbejdsmiljø mv. i dagtilbud til børn. Resultaterne kommer fra den internationale Talis Starting Strong-spørgeskemaundersøgelse, der er gennemført i i alt ni lande. Viden om praksis 2018 gennemføres i et samarbejde mellem EVA og Danmarks Statistik på vegne af Børne- og Socialministeriet. Læs mere
Debat3 måder, lærere kan forbedre gruppearbejdet Eleverne i den danske folkeskole bruger markant mere tid på gruppearbejde end elever i de øvrige OECD-lande. Der er dog behov for mere fokus på, hvad det velfungerende gruppearbejde kræver af både elever og lærere. Læs mere
TEMAInkluderende læringsmiljøer Inkluderende læringsmiljøer gør det muligt for eleverne at deltage aktivt i undervisningen og skolehverdagen. Det kræver blandt andet viden og samarbejde mellem ledelse, lærere, pædagoger og forældre. Vi har samlet vores materiale om inkluderende læringsmiljøer her på siden. Læs mere
NotatEvaluering af Program for læringsledelse - Del 22018 Notatet samler op på anden runde i EVA's evaluering af Program for læringsledelse, en skoleudviklings- og kompetenceudviklingsindsats med deltagelse af 13 kommuner. I evalueringen sammenfattes kommunernes overordnede erfaringer med programmet. Læs mere
RapportProfessionelle læringsfællesskaber - Evaluering af indsats i Randers Kommune2020 EVA har for A.P. Møller Fonden gennemført en evaluering af indsatsen, 'Professionelle læringsfællesskaber – som drivkraft for elevernes læring og trivsel, en fortsat indsats' i Randers Kommune. Læs mere
ProjektEvaluering af Program for læringsledelse EVA har gennemført evaluering af Program for læringsledelse, med det formål at give indblik i, hvordan kommuner og skoler har brugt programmet som led i skoleudvikling. EVA har gennemført tre evalueringer af programmet i 2017, 2018 og 2020. Læs mere
HæfteEvaluering af Program for læringsledelse - Kort fortalt2020 Hæftet præsenterer i korte træk resultaterne af tredje og sidste runde i EVA's evaluering af Program for læringsledelse, en skoleudviklings- og kompetenceudviklingsindsats gennemført i perioden 2015-2020 i 13 kommuner. Læs mere