RapportUndersøgelse af kvalitet i dagtilbud for 0-2-årige børn2023 Læs rapporten bygget på den nationale undersøgelse af læringsmiljøer og rammer i kommunale daginstitutioner og dagplejen for 0-2-årige børn. Læs mere
FormidlingsmaterialeKvalitet i dagplejen for 0-2-årige2023 Bliv klogere på kvaliteten i dagplejen. Hæftet er målrettet dig, der arbejder med at udvikle kvaliteten i dagplejen og i det pædagogiske læringsmiljø. Læs mere
FormidlingsmaterialeKvalitet i daginstitutioner for 0-2-årige2023 Bliv klogere på kvaliteten i vores daginstitutioner for 0-2-årige børn. Hæftet er målrettet dig, der arbejder med at udvikle kvaliteten i daginstitutioner og i det pædagogiske læringsmiljø Læs mere
RapportTrender i empirisk barnehageforskning i de skandinaviske landene 2006–2019 – en forskningskartlegging2023 Denne rapport dækker årene 2018 og 2019 og sætter resultater fra disse år i sammenhæng med tidligere forskningskortlægning udført for NB-ECEC databasen. Det er således muligt at vurdere udviklingstendenser fra 2006 til 2019 på flere vigtige områder. Læs mere
RapportForskningskartlegging og vurdering - empirisk barnehageforskning for de skandinaviske landene i 20202023 Denne rapport skriver sig ind i en lang række rapporter om skandinavisk dagtilbudsforskning. Siden 2006 er det blevet arbejdet systematisk med at skabe en så fuldstændig oversigt over alle publiserede udgivelser som muligt. Bemærk at rapporten er på norsk. Læs mere
MinianalyseKortlægning af skandinavisk dagtilbudsforskning 2018-20202023 Denne minianalyse giver et indblik i dansk dagtilbudsforskning fra 2018 til 2020. Tallene er hentet fra de årlige kortlægninger af skandinavisk dagtilbudsforskning. Hent minianalysen
RapportGrønlandske studerende på videregående uddannelser i Danmark2019 Denne rapport undersøger særlige kendetegn for grønlandske studerende på danske videregående uddannelser. Rapporten undersøger grønlandske studerendes oplevelser i forhold til bl.a. Læs mere
redskabMål de studerendes trivsel2019 Trivsel er mange ting, ikke mindst blandt studerende på de videregående uddannelser, og trivsel kan måles og undersøges på flere leder og kanter. Dette redskab kan bruges til at måle de studerendes følelser i forhold til studiet. Læs mere
RapportStudierelaterede følelser på videregående uddannelser2019 Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) ønsker at bidrage med viden om de studerendes trivsel. Denne rapport sætter fokus på, hvordan vi kan belyse et nyt perspektiv på de studerendes trivsel, nemlig hvordan man kan måle og belyse de studerendes følelser i relation til studiet. Læs mere
NotatFølelsen af stress blandt studerende2019 I dette notat ser Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) nærmere på følelsen af stress blandt nystartede studerende på de videregående uddannelser. Læs mere