ProjektEffekten af voksenlærlingeordningen Voksenlærlingeordningen har som et af sine formål at give flere ufaglærte voksne en erhvervsuddannelse, men virker. Det har EVA undersøgt i dette projekt. Læs mere
RapportEffekten af voksenlærlingeordningen på tilgangen til erhvervsuddannelser2023 Er der en kausal sammenhæng mellem ændringer i tilskudsniveauet i voksenlærlingeordningen på den ene side og tilgang, frafald og gennemførelse på erhvervsuddannelserne for ufaglærte i målgruppen på den anden side? Dette spørgsmål har EVA besvaret i denne rapport. Læs mere
RapportErhvervsuddannelse for voksne (EUV) som omskoling2022 I denne rapport analyseres omfanget af og mønstre blandt faglærte voksne, der starter på en ny erhvervsuddannelse. Læs mere
NOTATMinianalyse: Fra ufaglært til faglært 2021 Denne minianalyse ser på, hvor mange ufaglærte, der er startet på en erhvervsuddannelse i perioden 2015-2019. Analysen følger op på EVA’s spørgeskemaundersøgelse blandt ufaglærte i 2014. Læs mere
RapportFørsteårsstuderendes faglige og sociale trivsel under nedlukningen2021 Få indblik i konsekvenserne af hjemsendelsen i vinteren og foråret 2020/2021 for førsteårsstuderende på videregående uddannelser. Læs bl.a. om de studerendes oplevelse af onlineundervisningen, deres motivation, faglige engagement og det sociale læringsmiljø. Læs mere
RapportVejledning til ufaglærte voksne i beskæftigelse2021 Vejledning kan få flere ufaglærte til at orientere sig mod uddannelse. Denne rapport præsenterer EVA's undersøgelse af ufaglærte voksnes overvejelser og valg om uddannelse og arbejdsliv, samt hvilken rolle vejledning spiller. Læs mere
ProjektVejledning til ufaglærte voksne Prognoser viser, at der på fremtidens arbejdsmarked bliver mindre behov for ufaglærte og større behov for faglærte. Her kan vejledning spille en stor rolle, da det er en vigtig faktor for at få flere ufaglærte til at orientere sig mod uddannelse. Læs mere
NOTATTrivsel blandt førsteårsstuderende under hjemsendelsen i foråret 20212021 EVA har spurgt førsteårsstuderende, der startede i efteråret 2020, hvordan de har det på studiet i foråret 2021. Svarene sammenholdes med spørgeskemasvar fra tidligere år for at se forskellen på studerendes trivsel i en tid med og uden Covid-19. Læs mere
BilagTabelbilag B: Voksen- og efteruddannelsers erfaringer med nødundervisning under covid-19-pandemien2021 Bilaget indeholder tabellerne fra rapporten: Voksen- og efteruddannelsers erfaringer med nødundervisning under covid-19-pandemien. Læs mere
BilagMetodebilag A: Voksen- og efteruddannelsers erfaringer med nødundervisning under covid-19-pandemien2021 Dette metodeappendiks uddyber formål og design for den samlede erfaringsopsamling. Derudover gives der en detaljeret beskrivelse af de metodeelementer, der ligger til grund for rapporten omkring erfaringer fra nødundervisningen på voksen- og efteruddannelsesområdet. Læs mere