Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerKommunernes indsatser for at sikre nok pædagoger i vores daginstitutioner2024 Kortlægning af kommunernes indsatser for at styrke rekruttering og fastholdelse Læs mere
RapportViden om frafald og trivsel på erhvervsuddannelserne2024 Danmark har brug for faglærte, men frafaldet fra erhvervsuddannelserne er stort. Hvordan kan vi forebygge frafaldet, og hvad skal der fx til for at styrke EUD-elevers trivsel? Læs mere
HæfteBørns oplevelser af leg i børnehaven2023 Dette hæfte samler de vigtigste pointer fra EVA's undersøgelse af, hvad børn er optagede af, når de leger, og hvornår børn oplever at have de bedste muligheder for at deltage i leg med andre børn. Læs mere
RapportBørneperspektiver på deltagelsesmuligheder i leg2023 Hvad er børn optaget af, når de leger, og hvornår oplever børn at have de bedste muligheder for at deltage i leg med andre børn? Det har EVA undersøgt og præsenteret i denne rapport. Læs mere
Kort fortaltOpsummering af 'Erfaringsopsamling: Elevernes læring og trivsel på de gymnasiale uddannelser under covid-19-pandemien'2022 EVA’s undersøgelse indikerer, at knap to år med gentagne nedlukninger og genåbninger af de gymnasiale uddannelser har haft en negativ betydning for elevernes faglighed og trivsel Læs mere
RapportErfaringsopsamling: Elevernes læring og trivsel på de gymnasiale uddannelser under covid-19-pandemien2022 Med denne undersøgelse giver Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) et indblik i, hvordan de gymnasiale uddannelser i efteråret 2021 har vurderet, at det står til fagligt og trivselsmæssigt med eleverne på de gymnasiale uddannelser efter mere end halvandet år præget af perioder med nødundervisning so Læs mere
Kort fortaltOpsummering af 'Erfaringsopsamling: Elevernes trivsel og læring på erhvervsuddannelserne under covid-19- pandemien'2022 EVA’s undersøgelse indikerer, at knap to år med gentagne nedlukninger og genåbninger af erhvervsskolerne har haft en negativ betydning for eud-elevernes faglighed og trivsel. Læs mere
RapportErfaringsopsamling: Elevernes læring og trivsel på erhvervsuddannelserne under covid-19-pandemien2022 Med denne undersøgelse giver Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) et indblik i, hvordan de danske erhvervsskoler i efteråret 2021 har vurderet, at det står til fagligt og trivselsmæssigt med eleverne efter mere end halvandet år præget af kortere og længere perioder med nødundervisning som følge af Læs mere
Kort fortaltOpsummering af 'Elevernes læring og trivsel i grundskolen under covid-19-pandemien'2022 EVA’s undersøgelse indikerer, at knap to år med gentagne nedlukninger og genåbninger af grundskolerne som følge af covid-19-pandemien har haft negativ betydning for elevernes faglighed og trivsel. Læs mere
RapportErfaringsopsamling: Elevernes læring og trivsel i grundskolen under covid-19-pandemien2022 Med denne undersøgelse giver Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) et indblik i, hvordan de danske skoler i efteråret 2021 har vurderet, at det står til fagligt og trivselsmæssigt med eleverne i grundskolen efter mere end halvandet år præget af kortere og længere perioder med nødundervisning som følge af covid-19-pandemien. Læs mere