Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerKommunernes indsatser for at sikre nok pædagoger i vores daginstitutioner2024 Kortlægning af kommunernes indsatser for at styrke rekruttering og fastholdelse Læs mere
HæfteBørns oplevelser af leg i børnehaven2023 Dette hæfte samler de vigtigste pointer fra EVA's undersøgelse af, hvad børn er optagede af, når de leger, og hvornår børn oplever at have de bedste muligheder for at deltage i leg med andre børn. Læs mere
RapportBørneperspektiver på deltagelsesmuligheder i leg2023 Hvad er børn optaget af, når de leger, og hvornår oplever børn at have de bedste muligheder for at deltage i leg med andre børn? Det har EVA undersøgt og præsenteret i denne rapport. Læs mere
RapportElevernes oplevelse af de tekniske eux-forløb2021 Undersøgelsen giver et indblik i, hvad der karakteriserer elever på erhvervsuddannelser med eux sammenlignet med elever på de ordinære erhvervsuddannelser på de samme uddannelser. Den belyser også, hvilke bevæggrunde eux-eleverne har for at vælge en erhvervsuddannelse med eux, og hvordan eleverne oplever eux-forløbene. Læs mere
RapportPraktikvirksomheders erfaringer med tekniske eux-elever2021 I denne rapport præsenterer EVA en undersøgelse af praktikvirksomheders kendskab til og oplevelse af elever fra erhvervsuddannelser med teknisk eux. Få indblik i, hvordan praktikvirksomheder vurderer de tekniske eux-elevers kompetencer, og hvilke fordele og ulemper de ser ved eux-uddannelserne. Læs mere
InspirationsmaterialeBørnemosaikker: Arbejd systematisk med børneperspektiver2020 Inspirationsmaterialet tilbyder en konkret og systematisk tilgang til at arbejde med børnenes perspektiver i jeres hverdag. Læs mere
InspirationskatalogRammer for at styrke faglig synergi i eux-forløb2020 Dette katalog præsenterer inspiration til, hvordan skoler med eux-forløb kan forbedre rammerne for arbejdet med at styrke den faglige synergi på tværs af fag i eux-forløb. Kataloget giver inspiration til at organisere, tilrettelægge og gennemføre eux-forløb. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Faglig ledelse 2019 Den styrkede pædagogiske læreplan sætter en ny dagsorden for ledelse på dagtilbudsområdet. EVA TEMA giver lederen input og inspiration fra forskere og andre praktikere til at være en stærk navigatør af sit dagtilbud. Læs mere
RapportBrug af data på erhvervsuddannelserne2018 Rapporten afdækker, hvordan erhvervsskolerne inddrager data i den løbende kvalitetsudvikling. Den giver pædagogiske ledere og kvalitetsmedarbejdere indblik i, hvad der skal til for at styrke de pædagogiske drøftelser baseret på data. Læs mere