InspirationskatalogInspirationskatalog: Virkningsfuld rekruttering af VEU-kursister2024 I dette inspirationskatalog får du indblik i fire lovende indsatser for rekruttering af VEU-kursister. Læs mere
RapportVirkningsfuld rekruttering af VEU-kursister2024 En kortlægning og evaluering af rekrutteringsindsatser til almen og erhvervsrettet VEU. Læs mere
RapportElevers udbytte, foreløbig effekt og status på implementering af FGU2024 Denne rapport er den tredje i evaluerings- og følgeforskningsprogrammet for den forberedende grunduddannelse (FGU). Rapporten sætter fokus på elevernes udbytte samt foreløbige effekter af reformen Aftale om bedre veje til uddannelse og job og følger op på udviklingen i implementering af Læs mere
NotatKernekompetencer og kompetenceudvikling i FGU2024 I dette notat samler Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) op på udvalgte erfaringer fra den gennemførte kompetenceudvikling på FGU. Læs mere
TabelrapportEvaluering af voksenpædagogiske miljøer på FVU - tabelrapport2023 Denne tabelrapport illustrerer kvaliteten af det voksenpædagogiske miljø på FVU. Læs mere
INSPIRATIONSMATERIALE De didaktiske principper for FGU i praksis2023 Kataloget illustrerer, hvilke dilemmaer og løsninger FGU-institutioner oplever, når de skal arbejde med de 15 didaktiske principper for FGU's læringsmiljø. Læs mere
RapportEvaluerings- og følgeforskningsprogrammet for FGU. Anden delrapport: Implementering af FGU 2022 Rapporten sætter fokus på den del af reformen Aftale om bedre veje til uddannelse og job, der knytter sig til implementeringen af FGU på institutionerne, herunder arbejdet med didaktik, fravær og trivsel samt opbygning af en fælles profession. Læs mere
RapportEvaluering af AMU-udbydernes arbejde med basale færdigheder2022 I rapporten ser EVA på, hvordan flere AMU-deltagere kan få styrket deres basale færdigheder, herunder gennem deltagelse i forberedende voksenundervisning (FVU) og/eller kurserne AMU-dansk og AMU-matematik. Læs mere
INSPIRATIONSMATERIALE Inspiration til den kommunale ungeindsats: Målgruppevurderinger og uddannelsesplaner i relation til FGU2022 I kataloget får medarbejdere og ledere i KUI inspiration til, hvad man skal være opmærksom på, når man laver målgruppevurderinger og lægger uddannelsesplaner for unge i målgruppen for FGU. Læs mere
RapportBrugen af ordblindeundervisning for voksne (OBU)2021 Denne rapport belyser udviklingen i brugen af Ordblindeundervisning for voksne (OBU) i perioden 2010-2019. Rapporten belyser også udviklingen i deltagerprofilen på OBU med hensyn til uddannelsesbaggrund, alder, køn, arbejdsmarkedstilknytning og herkomst, samt udviklingen i OBU-deltagernes brug af Læs mere