RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 3. delrapport2018 Rapporten giver et indblik i de første erfaringer med de nye grundforløb på de treårige gymnasiale uddannelser. Læs mere
RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 2. delrapport2018 I rapporten giver en status på otte skolers arbejde med at implementere gymnasiereformen. Rapporten afdækker skolernes udgangspunkt for at implementere reformen, hvordan de har grebet implementeringsarbejdet an, og de første erfaringer med centrale initiativer i reformen. Læs mere
INSPIRATIONSMATERIALERedskab til forankringsproces2018 Få inspiration til fem processer, der kan udvikle og forankre nye perspektiver på jeres pædagogiske praksis i tråd med den styrkede pædagogiske læreplan. Læs mere
INSPIRATIONSMATERIALERedskab til selvevaluering2019 Få her et redskab, der giver jer en ramme til systematisk at stille skarpt på og analysere jeres praksis inden for centrale områder i den styrkede pædagogiske læreplan. Læs mere
DialogkortEvaluerende pædagogisk praksis2018 Få dialogkort der guider jer gennem en evaluering af jeres pædagogiske praksis. Læs mere
PLAKATSådan kan I evaluere jeres pædagogisk praksis2018 Få en plakat, der viser jer tre trin i en evaluerende pædagogisk praksis. Læs mere
Kort omEvaluerende pædagogisk praksis2018 I denne Kort om evaluerende pædagogisk praksis kan I som pædagogiske ledere og personale i dagtilbud få indblik i, hvordan man arbejder med en systematisk evaluerende praksis i det pædagogiske læringsmiljø. Læs mere
RapportPraktik på pædagoguddannelsen2018 I materialet præsenterer vi fire centrale områder, hvor pædagoguddannelsen oplever særlige udfordringer med praktikken. For hvert område identificerer vi udfordringer og opmærksomhedspunkter. Desuden har vi samlet en række cases, der viser, hvordan forskellige institutioner arbejder med konkrete tiltag inden for området. Læs mere
RapportDet første år på pædagoguddannelsen2018 Notatet præsenterer analyser af studerendes første år på pædagoguddannelsen i 2016. Formålet er et vidensbidrag, der kan understøtte institutionernes implementering af pædagoguddannelsen, så kursen kan efterprøves og justeres undervejs. Læs mere
NOTATKarakterers betydning for frafald på pædagoguddannelsen2016 Hvilken betydning har gymnasiale karakterers for, om de studerende falder fra pædagoguddannelsen. Det ser dette notat nærmere på. Analysen er en ud af fire analyser med fokus på den nye pædagoguddannelse. Læs mere