InspirationsmaterialeBørnemosaikker: Arbejd systematisk med børneperspektiver2020 Inspirationsmaterialet tilbyder en konkret og systematisk tilgang til at arbejde med børnenes perspektiver i jeres hverdag. Læs mere
RapportUddannelsesparathed og indsatser for ikke-parate elever i grundskolen2020 Denne rapport undersøger UPV’en i relation til formålet om at identificere og hjælpe elever, der har brug for støtte for at opnå forudsætningerne for at påbegynde og gennemføre en ungdomsuddannelse. Læs mere
FaktaarkFakta fra evalueringen af gymnasiereformen på hf2020 I dette faktaark fremgår udvalgte og foreløbige resultater fra evalueringen af gymnasiereformen på den toårige hf-uddannelse. Evalueringen viser, at der endnu kun er få målbare resultater af reformen på hf . Læs mere
FaktaarkFakta fra evalueringen af gymnasiereformen på de fire gymnasiale uddannelser2020 Dette faktaark indeholder udvalgte og foreløbige resultater fra evalueringen af gymnasiereformen fra 2017. Faktaarket kan bruges til at få et hurtigt overblik over udviklingen i reformens første to år. Læs mere
RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 4. delrapport2020 Rapporten giver en status over foreløbige resultater og implementeringen af reformen på alle fire gymnasiale uddannelser samt en dybdegående evaluering af foreløbige resultater og implementeringen af de dele af reformen, som er særlige for hf-uddannelsen. Læs mere
RapportElevernes syn på 10. klasse2020 Rapporten indeholder resultaterne af en undersøgelse af elevernes syn på 10. klasse. Mange elever oplever, at de løfter sig fagligt i løbet af 10. klasse, at de får større faglig selvtillid og udvikler sig personligt og socialt. Læs mere
RapportSynet på optagelsesprocessen til de gymnasiale uddannelser blandt unge fra 10. klasse2020 Denne rapport undersøger optagelsesprocessen som følge af de nye adgangskrav til de gymnasiale uddannelser, der blev indført i foråret 2019. Læs mere
Infografik Sådan ser unge med ikke-vestlig baggrund på uddannelse og sig selv i 8. klasse2018 Få et overblik over, hvordan unge med ikke-vestlig baggrund ser på deres videre vej gennem uddannelsessystemet. Læs mere
RapportUddannelsesvalget for unge med ikke-vestlig baggrund2018 EVA sætter i dette notat fokus på uddannelsesvalg blandt ikke-vestlige indvandrere og efterkommere i 8. klasse. Hvad karakteriserer de unges tilgang til valget og deres oplevelser af valgprocessen set i forhold til unge med dansk baggrund? Læs mere
RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 3. delrapport2018 Rapporten giver et indblik i de første erfaringer med de nye grundforløb på de treårige gymnasiale uddannelser. Læs mere