RapportDeltagelse i ordblindeundervisning for voksne (OBU)2022 EVA har lavet en kvalitativ undersøgelse af, hvilke faktorer, der fremmer og hæmmer deltagelsen i OBU. Læs mere
Kort fortaltOpsummering af 'Erfaringsopsamling: Elevernes læring og trivsel på de gymnasiale uddannelser under covid-19-pandemien'2022 EVA’s undersøgelse indikerer, at knap to år med gentagne nedlukninger og genåbninger af de gymnasiale uddannelser har haft en negativ betydning for elevernes faglighed og trivsel Læs mere
RapportErfaringsopsamling: Elevernes læring og trivsel på de gymnasiale uddannelser under covid-19-pandemien2022 Med denne undersøgelse giver Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) et indblik i, hvordan de gymnasiale uddannelser i efteråret 2021 har vurderet, at det står til fagligt og trivselsmæssigt med eleverne på de gymnasiale uddannelser efter mere end halvandet år præget af perioder med nødundervisning so Læs mere
Kort fortaltOpsummering af 'Erfaringsopsamling: Elevernes trivsel og læring på erhvervsuddannelserne under covid-19- pandemien'2022 EVA’s undersøgelse indikerer, at knap to år med gentagne nedlukninger og genåbninger af erhvervsskolerne har haft en negativ betydning for eud-elevernes faglighed og trivsel. Læs mere
RapportErfaringsopsamling: Elevernes læring og trivsel på erhvervsuddannelserne under covid-19-pandemien2022 Med denne undersøgelse giver Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) et indblik i, hvordan de danske erhvervsskoler i efteråret 2021 har vurderet, at det står til fagligt og trivselsmæssigt med eleverne efter mere end halvandet år præget af kortere og længere perioder med nødundervisning som følge af Læs mere
RapportBrugen af ordblindeundervisning for voksne (OBU)2021 Denne rapport belyser udviklingen i brugen af Ordblindeundervisning for voksne (OBU) i perioden 2010-2019. Rapporten belyser også udviklingen i deltagerprofilen på OBU med hensyn til uddannelsesbaggrund, alder, køn, arbejdsmarkedstilknytning og herkomst, samt udviklingen i OBU-deltagernes brug af Læs mere
BILAGTabelbilag B: STU og FGU’s erfaringer med nødundervisning under covid-19-pandemien2021 Bilaget indeholder tabellerne fra rapporten: STU og FGU’s erfaringer med nødundervisning under covid-19-pandemien. Læs mere
BILAGMetodebilag A: STU og FGU’s erfaringer med nødundervisning under covid-19-pandemien2021 Dette metodebilag uddyber formål og design for den samlede erfaringsopsamling. Derudover gives der en detaljeret beskrivelse af de metodeelementer, der ligger til grund for rapporten omkring erfaringer fra nødundervisningen på FGU/STU-området. Læs mere
RAPPORTSTU og FGU’s erfaringer med nødundervisning under covid-19-pandemien2021 Rapporten belyser de erfaringer, som skoleledere, lærere og elever på hhv. Ungdomsuddannelsen for unge med særlige behov (STU) og den forberedende grunduddannelse (FGU) har gjort sig i forbindelse med den nødundervisning, som fandt sted under covid-19-pandemien i foråret og sommeren 2020. Læs mere
BilagTabelbilag B: Voksen- og efteruddannelsers erfaringer med nødundervisning under covid-19-pandemien2021 Bilaget indeholder tabellerne fra rapporten: Voksen- og efteruddannelsers erfaringer med nødundervisning under covid-19-pandemien. Læs mere