InspirationsmaterialeBørnemosaikker: Arbejd systematisk med børneperspektiver2020 Inspirationsmaterialet tilbyder en konkret og systematisk tilgang til at arbejde med børnenes perspektiver i jeres hverdag. Læs mere
RapportEt nyt perspektiv på faglige og sociale aspekter af studielivet2020 EVA sætter i denne rapport fokus på de studerendes faglige engagement og sociale tilknytning på de videregående uddannelser, der er relevante begreber i forhold til de studerendes tidsforbrug, fastholdelse og læringsudbytte. Læs mere
BaggrundsrapportFagligt engagement og social tilknytning - fra teoretiske begreber til empirisk måling2020 Baggrundsrapporten præsenterer det teoretiske grundlag for udviklingen af de to begreber 'fagligt engagement' og 'social tilknytning' samt operationalisering af begreberne i form af to skalaer og valideringsanalyser. Læs mere
Rapport Midtvejsevaluering af Center for anvendelse af it i undervisningen (CIU)2020 Styrelsen for It og Læring (STIL) har bedt Danmarks Evalueringsinstitut om at varetage evaluering af centret og undersøge, om intentionerne med CIU indfries. Hent publikation
NotatDigitale teknologier i undervisningen på ungdomsuddannelserne2020 Notatet giver lærere på ungdomsuddannelserne inspiration til, hvilke pædagogiske og didaktiske overvejelser det kan være relevant at gøre sig i planlægningen af undervisning med digitale teknologier. Læs mere
NOTATHver 4. nye studerende er flov over ikke at kunne følge med fagligt2017 I denne minianalyse stiller Danmarks Evalueringsinstitut skarpt på studerende, som ofte føler sig flove over ikke at kunne følge med fagligt på studiet. Læs mere
NOTATMange nye studerende står i en usikker boligsituation2017 I denne minianalyse ser Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) nærmere på de studerendes boligsituation, som den ser ud et halvt år efter studiestart. Læs mere
INSPIRATIONForældresamarbejde om børneperspektiver i læringsmiljøet2017 Få inspiration til forældresamarbejdet om børneperspektiver i læringsmiljøet - for ledere og medarbejdere i dagtilbud. Læs mere
NOTATNye studerende bliver overraskede over, hvad deres uddannelse kræver2017 Med denne mini-analyse ser Danmarks Evalueringsinstitut nærmere på, om de studerende oplever det som mere eller mindre krævende at studere på en videregående uddannelse, end de forventede inden studiestart. Læs mere
RAPPORTIt og digital dannelse i gymnasiet - en erfaringsopsamling2017 Hvordan kan man bruge it og digitale hjælpemidler til at løfte elevens læring i gymnasiet? Læs mere