RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 3. delrapport2018 Rapporten giver et indblik i de første erfaringer med de nye grundforløb på de treårige gymnasiale uddannelser. Læs mere
ArtikelLærere og ledere oplever, at gymnasiets nye grundforløb er kompakt Gymnasieeleverne skal nå meget på de tre måneder, som grundforløbet er blevet kortet ned til efter gymnasiereformen. Samtidig giver grundforløbet en god introduktion til arbejdsformerne i gymnasiet. Læs mere
ARTIKEL4 tendenser i gymnasiernes implementering af reformen EVA står sammen med Rambøll for evalueringen af den nye gymnasiereform. Den første undersøgelse sætter spot på skolernes arbejde med at implementere reformen. Få her fire tendenser ved skolers implementering af den nye gymnasiereform. Læs mere
RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 2. delrapport2018 I rapporten giver en status på otte skolers arbejde med at implementere gymnasiereformen. Rapporten afdækker skolernes udgangspunkt for at implementere reformen, hvordan de har grebet implementeringsarbejdet an, og de første erfaringer med centrale initiativer i reformen. Læs mere
VidensnotatUndervisningsdifferentiering i gymnasiet2018 Få her de væsentligste pointer fra litteraturen om undervisningsdifferentiering i gymnasiet. Læs mere
UdviklingsredskabArbejd med differentieret undervisning i gymnasiet2018 Dette udviklingsredskab henvender sig til gymnasielærere. Brug redskabet til at udvikle jeres praksis omkring undervisningsdifferentiering. Læs mere
PLAKATDifferentieret undervisning møder elevernes forskellige faglige forudsætninger og motivation for at lære2018 Få her pointerne fra vidensnotatet Undervisningsdifferentiering i gymnasiet som plakat. Læs mere
DebatUnge opfatter omveje som unødvendigt spild Folkeskolens ældste elever skal håndtere modsatrettede hensyn, når de vælger uddannelse, og det er med til at presse dem. De har brug for bedre tid og mulighed for at vælge om. Læs mere
EVASådan blev EVA til I 1992 blev ”Evalueringscenteret” etableret med det formål at ”udvikle kvaliteten af uddannelse, undervisning og læring i Danmark. I 1999 blev navnet ændret til Danmarks Evalueringsinstitut og hele danskernes uddannelsesvej fra grundskole til ungdomsuddannelse over videregående og voksenuddannelse blev en del af EVA’s undersøgelsesfelt. I 2006 kom dagtilbudsområdet også med. Læs mere
EVASådan arbejder EVA EVA tilrettelægger undersøgelser og analyser, så de bygger på et klart undersøgelsesdesign, en grundig dataindsamling og analyse og en målrettet formidling. Vi indsamler, producerer og formidler viden, så den er til gavn for beslutningstagere og praktikere. Læs mere