RapportFeedback på erhvervsuddannelserne 2019 I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) resultaterne af en undersøgelse af, hvordan der arbejdes med feedback i praksis på erhvervsuddannelser. Læs mere
NotatRammeforsøg på erhvervsuddannelserne - midtvejsnotat2019 Undervisningsministeriet igangsatte i september 2017 en forsøgsproces på erhvervsuddannelserne, der inviterede erhvervsskolerne til at ansøge om at deltage i forsøg, som skal afprøve nye måder at tilrettelægge erhvervsuddannelserne på. Læs mere
RapportKortlægning af pædagogisk kompetenceudvikling blandt lærere på EUD i 20192019 Hvordan er det indtil videre gået for erhvervsskolerne med at løfte EUD-lærernes pædagogiske kompetencer, som det foreskrives i EUD-reformen fra 2015? Det undersøger EVA i denne rapport, der giver en status på, hvor langt skolerne aktuelt er med dette arbejde. Undersøgelsen er en opfølgning på en tilsvarende kortlægning foretaget af EVA i foråret 2014 og foråret 2017. Læs mere
NotatAlmene digitale kompetencer i erhvervsuddannelserne2019 Hvilke almene digitale kompetencer bør elever tilegne sig i løbet af deres erhvervsuddannelse? Og hvordan skal erhvervsuddannelserne i praksis arbejde med at understøtte, at eleverne får de fornødne digitale kompetencer? Læs mere
RapportBrug af data på erhvervsuddannelserne2018 Rapporten afdækker, hvordan erhvervsskolerne inddrager data i den løbende kvalitetsudvikling. Den giver pædagogiske ledere og kvalitetsmedarbejdere indblik i, hvad der skal til for at styrke de pædagogiske drøftelser baseret på data. Læs mere
NotatVeje til at fremme studieintensitet på de videregående uddannelser2018 På baggrund af surveydata og registerdata, præsenterer dette notat empirisk velfunderede bud på, hvilke værktøjer uddannelsesinstitutionerne kan bruge til at fremme de studerendes studieintensitet. Læs mere
NotatStuderende med størst behov deltager mindst i undervisning i studieteknik2018 Denne minianalyse ser nærmere på de studerendes deltagelse i undervisning i studieteknik i løbet af den første tid på studiet. Læs mere
POWER POINTPædagogisk ledelse - til EUD2017 Få her viden om pædagogisk ledelse som powerpoint. Disse powerpoint er målrettet erhvervsskolerne Læs mere
RedskabFokus på pædagogisk ledelse2017 Dette udviklingsredskab guider jer igennem et selvevalueringsforløb. Når I anvender redskabet sammen med vidensnotatet om pædagogisk ledelse, får I hjælp til at sætte retning for, hvordan I som ledelsesgruppe kan udvikle den pædagogiske praksis på jeres skole eller uddannelsesinstitution. Læs mere
VIDENSNOTATPædagogisk ledelse2017 I dette notat har vi udvalgt en række centrale forskningsfund, der fortæller om, hvordan lederen kan praktisere god pædagogisk ledelse, der understøtter elevernes læring – i grundskolen, på erhvervsskolen eller på gymnasiet. Læs mere